actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2010, 11:31
Stefanie.Van.Rumste Stefanie.Van.Rumste is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schoten
Posts: 67
Ahmadinejad wil dat Iraanse meisjes trouwen op hun 16

"Ahmadinejad wil dat Iraanse meisjes trouwen op hun 16"

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad zou zijn vrouwelijke onderdanen aangespoord hebben om al te trouwen op hun zestiende levensjaar. Hij heeft het niet zo begrepen op de huidige gemiddelde leeftijd van 24 à 26.

De krant Jam-e Jam, die in handen van de staat is, citeerde Ahmadinejad als volgt: "We moeten de leeftijd om te huwen voor jongens op 20 brengen en voor meisjes op 16 à 17". Andere kranten leggen 17 tot 18 jaar als ideale leeftijd om te trouwen in de mond van de president. Van waar precies dat verschil is niet duidelijk.

Ahmadinejad is al langer op zoek naar manieren om 'zijn' bevolking in aantal te doen toenemen. Gezinsplanning doet hij af als iets verwerpelijks uit het Westen.

Critici beweren dat die politiek alleen maar het officiële cijfer van negen procent werkloosheid de hoogte in zal sturen. (jv)

Bron: www.hln.be

Persoonlijke Mening

Huwen op je 16de... Ik mag er nog niet aan denken. Deze vrouwen (die overigens nog meisjes zijn) worden waarschijnlijk gedwongen om te huwen met één of andere man die ze nog nooit hebben gezien. Die meisjes hebben nog niet eens ten volle kunnen genieten van hun jeugd en worden al meteen in een huwelijk gegooid.

Is dit niet in strijd tegen de mensenrechten? Deze vraag stel ik mezelf voortdurend... Zo ja, waarom doet hier dan niemand iets aan? Er zullen waarschijnlijk wel acties en dergelijke zijn opgestart, maar deze hebben precies toch niet zo veel effect !

Ik hoop voor die meisjes in Iran, dat er spoedig iets wordt gedaan aan deze situatie. Want op je 16 jaar trouwen (met of zonder wil) kan gewoonweg niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2010, 11:50
Yana Daems Yana Daems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Westerlo
Posts: 94
Meisjes van 16 zijn in mijn ogen nog niet klaar om te trouwen. Ze smijten een deel van hun jeugd weg door op deze leeftijd te gaan samenwonen en hoogstwaarschijnlijk direct aan kinderen te beginnen. Het moet toch ook erg voor hen zijn om te weten dat er meisjes met dezelfde leeftijd mogen uitgaan, zoveel vriendjes mogen hebben als ze willen en de kans krijgen om te studeren.
Ik zou het niet kunnen … Trouwen met een man die je negen kansen van de tien van haar nog pluim kent en je onafhankelijkheid zomaar weggeven. De Iraanse president beschouwt meisjes als een soort van kweekmachines, zo komt het bij mij alleszins over. En als zelfs critici beweren dat hierdoor de werkloosheid zou toenemen, vind ik het idee van de president allesbehalve positief.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.