actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2010, 10:03
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 70
Zeker 25 doden bij vulkaanuitbarsting Indonesië

De uitbarsting van de vulkaan Merapi op het Indonesische eiland Java heeft aan zeker 25 mensen het leven gekost. Onder de doden is een oude man die bij de dorpelingen bekend stond als de ’geestelijke poortwachter’ van de Merapi, ofwel de Berg van Vuur.

De vulkaan begon dinsdag wolken hete as en stenen uit te braken. Volgens de Indonesische hoofd-vulkanoloog Subandriyo is het ergste mogelijk nog niet voorbij. De druk die zich heeft opgebouwd onder de lava kan tot een nog veel krachtiger uitbarsting leiden, groter dan de erupties van de afgelopen jaren.

Bij de Merapi wonen meer dan elfduizend mensen. Hun was aangeraden een veilig heenkomen te zoeken. Sommigen hebben dinsdagnacht weliswaar in de noodopvang doorgebracht, maar waren van plan woensdag weer naar hun dorp terug te keren. Zij willen hun huizen en gewassen niet onbeheerd laten uit angst voor plunderaars.

De Merapi is een van de meest actieve vulkanen ter wereld. De laatste keer dat de Merapi tot uitbarsting kwam was in 2006. Er vielen toen twee doden.

Bron : http://destandaard.be/artikel/detai...DMF20101027_009

Mening : Deze mensen zouden werkelijk hun leven wagen om hun huizen en gewassen te bewaken voor plunderaars. Veiligheidsdiensten zouden heel het gebied rond de Merapi moeten controleren of er nog mensen rondlopen want al deze mensen moeten in veiligheid gebracht worden. Deze 25 doden hadden gemakkelijk gered kunnen worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th October 2010, 13:48
Andy.Pinxteren Andy.Pinxteren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 48
Wat Ines hier zegt is waar, de mensen rond de vulkaan hebben niets anders dan hun huis en de landbouwgrondjes rond hun huis. Als dan de regering hen verteld om dit te verlaten, verlaten ze eigenlijk alles wat ze hebben en laten ze alles onbsechermd achter voor de plunderlaars.

In Europa zouden er al lang veiligheidsdiensten of zelfs het leger naartoe gestuurt. Maar in een land als Indonesië is dit niet zo simpel. Elke provincie wordt bestuurt door een eigen plaatselijke regering en in 1 provincie zijn vaak veel verschillende Etnische groepen aanwezig wat het bestuur moeilijk maakt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 27th October 2010, 16:58
hanne.woestenborghs hanne.woestenborghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: kasterlee
Posts: 61
Ik ga zeker akkoord met deze twee. Ik wist dat er mensen waren die er alles voor over zouden hebben om hun bezittingen te redden maar van dit ben ik toch verschoten. Maar als ik me in de plaats van deze mensen stel dan begrijp ik hun natuurlijk ook. Het is alles wat ze hebben dus hebben er ook alles voor over om dit te kunnen blijven houden. Ik vind het moedig van deze mensen dat ze toch hun leven hiervoor riskeren. Maar er moet zeker iets aan gedaan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.