actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2010, 18:26
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
[B]Duitse vrouw laat pasgeboren kind doodvriezen[/B]

Duitse vrouw laat pasgeboren kind doodvriezen

In het Duitse Tübingen (bij Stuttgart) is een pasgeboren babymeisje op een gruwelijke manier gestorven. De 44-jarige moeder van al zes kinderen hield de zwangerschap verborgen en beviel heimelijk van het kind op een parking. Vervolgens liet ze de baby in de koffer van haar auto doodvriezen.
Uit het eerste onderzoek bleek dat Sabine L. in 2004 al op een merkwaaardige manier een kind op de wereld zette. Haar nu zesjarige zoon Lukas werd geboren op het toilet van een ziekenhuis. De moeder liet de boreling toen gewoon achter. Gelukkig werd het kind toen tijdig gevonden. Een week later meldde Sabine L. zich bij de politie en ontfermde zich alsnog over het kind.
Deze keer liep het veel slechter af. In 2009 was de vrouw zwanger van een zevende kind. Ze hield de zwangerschap zelfs voor haar vriend verborgen. Toen de vader op zakenreis naar Parijs was, reed de moeder naar een parking in Bodelshausen. Daar beviel ze van een meisje. Ze wikkelde de baby in doeken en legde het kind in de koffer van haar auto. Buiten vroor het lichtjes. De arme baby vroor dood, terwijl de moeder haar zes kinderen in bed legde.
Aan de politie verklaarde Sabine L. dat ze het meisje gewoon vergeten was in de koffer. Aan een vriendin, die wel van de zwangerschap wist, had ze verteld dat ze een misval gehad had. Het was die vrouw die de politie verwittigde. Agenten vonden het babylijkje. Sabine L. staat nu in Tübingen terecht voor de ergste misdaad die een moeder een pasgeboren kind kan aandoen. (kh)

bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...ffer-auto.dhtml

Persoonlijk kan ik hier niet mee om. Hoe kan je gewoon zo hard zijn. Een excuus van je kind vergeten kan ik niet pikken. Ik heb in een kinderopvang gewerkt en daar heb ik twee uur na sluitingstijd nog op een kind moeten passen omdat de moeder deze ook vergeten was.
Dit kan gewoonweg niet! Een kind is en moet heilig voor de ouders zijn. Als je ongewenst zwanger bent, kan je aan abortus doen(waar ik nu ook niet echt een voorstander van ben) of eerlijk zijn tegen je omgeving en het kind ter adoptie afstaan.
Een kind verdient dit niet om zo op de wereld gezet te worden en dit abrupt te beeïndigen op deze manier. Dit is een mensenleven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2010, 11:14
vie vie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 12
Ik ben het volledig eens met Davy.
Hoe moeilijk moet het wel niet zijn als je geen kinderen kan krijgen en dan zoiets leest? Voor deze mensen moet dit hard aankomen.
Ouders die hun kind niet verzorgen, zijn het ook niet waard om kinderen te kunnen krijgen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th October 2010, 11:31
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Er zijn veel menselijkere manieren om met een zogezegde 'ongewenste' baby om te gaan. Inderdaad abortus is een optie maar dit is iets waar ik nogal tegen ben. Je baby laten adopteren is wel een betere manier om met zo'n situaties om te gaan. Zo geef je tenminste onvruchtbare mensen nog de kans om een kind te hebben. Ook zou de vrouw misschien eens aan voorbehoedsmiddelen kunnen denken. Ze heeft tenslotte al 6 kinderen en ze heeft al 2 keer geprobeerd een kind te doden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.