actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2010, 14:29
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
Jongerenbende martelt en verkracht homo's in de Bronx

De New Yorkse politie heeft in totaal negen leden van een straatbende opgepakt nadat ze een volwassen man en twee tieners martelden en seksueel molesteerden. De slachtoffers hadden zich de woede van de bende op de hals gehaald omdat ze homo waren.
Na de arrestatie van Rudy Vargas-Perez (22) gisteren zegt de plaatselijke politie NYPD dat ze alle leden van de sadistische bende geklist heeft. De groep, die zich de 'Latin King Goonies' noemde, wordt ervan beschuldigd dat ze een reeks homofobe misdaden organiseerden en uitvoerden in 'hun' buurt, de New Yorkse wijk The Bronx.

Ex-bendelid aangevallen
Zo werden een voormalig bendelid, een jongen van 17 jaar oud, en zijn 30-jarige minnaar door de bendeleden gesodomiseerd met houten voorwerpen. Een derde slachtoffer, eveneens 17 jaar oud, werd ook gefolterd tijdens de brutale aanval.

Zondag werden al acht leden van de Goonies opgepakt. Ze worden nu samen met het negende bendelid beschuldigd van onder meer bendegeweld, aanranding, overval, wapendracht en haatmisdaden. Er hangt de daders een zware straf boven het hoofd: voor de aanklacht van bendegeweld alleen al riskeren de mannen een celstraf van 25 jaar.

bron : Het laatste nieuws

Eigen mening:

Sommige mensen die dit lezen zullen het misschien sensatie nieuws vinden maar ik heb er een andere mening over omdat je dit nieuws op verschillende standpunten kunt bekijken. Mijn visie op dit verslag is dat er spijtig genoeg nog altijd mensen zijn die holebi's verkeerd zien. Meestal denken ze vaak dat holebi's onnatuurlijk zijn of abnormale dingen doen. Meestal komt dit door geloof of opvoeding die een verkeerd beeld tonen van holebi's. Door dat dit gebeurt zal het nog zeer lang duren vooraleer dat holebi's compleet aanvaardt worden in de wereld omdat er steeds mensen zullen zijn die het verkeerd beeld blijven behouden en blijven doorgeven aan anderen. Enzo zullen er nog veel homofobe daden gepleegd worden.

Een goed voorbeeld van wat ik bedoel kan je vinden op youtube met het filmpje " they eat the poo poo". Hierin wordt een compleet verkeerd beeld uitgelegd van homo's.

youtube filmpje : Link
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th October 2010, 17:36
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Jongerenbende martelt en verkracht homo's in de Bronx

Homoseksualiteit is al jaren lang een groot taboe, al is deze taboe doorheen de jaren lichtjes doorbroken. Toch blijven er nog steeds heel wat problemen, protesten, discriminatie, ... rond het onderwerp de kop opsteken.

Wat gebeurd is in dit artikel is absoluut onmogelijk, zoiets kan gewoonweg niet. Eerst en vooral kies je er niet voor om holebi te zijn, dat ben je gewoon van nature. Homo's maken anderen toch ook niet uit voor 'vuile hetero'? Ik ken geen enkele homo die ooit vies neerkeek op een hetero of een hetero in elkaar sloeg, waarom moet dit andersom wel. Niet iedereen kan met homoseksualiteit leven, maar negeer deze mensen dan in plaats van ze aan te vallen.
Ten tweede is deze bende nog erger dan de grote taboe die rust op homoseksualiteit omdat zij zelf de homo's verkrachten of seksueel misbruiken terwijl ze ertegen zijn! Paradoxaal, niet?

Hopelijk veranderen de meesten hun visie/gedrag ten opzichte van holebi's. Zij zijn ook mensen die moeten knokken om hun plek in de samenleving te verdienen, terwijl anderen vinden dat zij dit niet verdienen, en waarom?
Gelukkig is het de laatste jaren al vrij goed verbeterd, want steeds meer holebi's er voor uitkomen, wat vroeger absoluut het geval niet was. Het gaat de goede richting uit, enkel nu nog de haat en discriminatie bewerken!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2010, 21:24
AVO AVO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid.
A. Einstein
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 27th October 2010, 15:35
NicoGuitard NicoGuitard is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 103
Haat tegenover homosexuelen is van alle tijden, en jammer genoeg van alle streken. Ook in Nederland heb je groepjes jongeren die holebi’s in elkaar kloppen. Gaybashing noemen ze dat daar. Sommigen gaan nog verder. Onlangs stond er in het nieuws dat er ergens in het Midden Oosten ( ben het land vergeten) homosexuelen lijm in het achterste gespoten krijgen. Te beschaamd om hier mee naar de dokter te gaan blijven de slachtoffers hier mee zitten, wat uiteindelijk de dood tot gevolg heeft. Waarom ze dit doen hangt ongetwijfeld ook van de opvoeding af, maar het meest nog van de plaatselijke cultuur volgens mij. In Uganda ( het land van eat da poo poo) publiceerde onlangs een magazine een honderdtal namen van homosexuelen, samen met hun adres en riep de lezers op om hier iets aan te doen. Hier in Vlaanderen is zo iets ondenkbaar. Homosexualiteit wordt hier algemeen aanvaard. De meest conservatieve stemmen hier hebben zelfs moeite om het debat omtrent homosexualiteit op gang te brengen. Ik denk dat we in alle eerlijkheid mogen zeggen dat holebi’s hun rechtmatige plek in onze maatschappij hebben opgeëist.
Nu de geesten er voor gerijpt zijn komt het er volgens mij op aan om enerzijds verder op zoek te gaan naar wat homosexualiteit juist is ( wat bepaald iemands geaardheid?) en anderzijds op te letten dat de strijd voor acceptatie niet doorslaat. Als voorbeeld hier van kunnen we de jaarlijkse gay parades gebruiken. Nadat holebi’s een jaar lang hun uiterste best hebben gedaan om de clichés te ontkrachten trekken ze door de straten om dan al die clichés toch maar te bevestigen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 27th October 2010, 16:34
Laura.Cabanier Laura.Cabanier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Poppel
Posts: 82
Ik ben het eens met Nico op het vlak dat homoseksualiteit van alle tijden is, en zo ook de haat tegenover hen.

Volgens mij zit hij wel verkeerd door te zeggen dat homosexualiteit hier algemeen wordt aanvaard.
Ik denk dat er inderdaad bij ons veel minder homohaat is, maar ik denk dat er geen enkel land is waar niemand tegen holebi´s is.

Ik denk dat we niet mogen zeggen dat dat holebi’s hun rechtmatige plek in onze maatschappij hebben opgeëist. Ik denk eerder dat zij daar al jaren voor vechten, maar nog maar weinig bereikt hebben...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 28th October 2010, 09:44
Tom Auwerx's Avatar
Tom Auwerx Tom Auwerx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Schoten
Posts: 23
Citaat:
Orgineel gepost door Laura.Cabanier
Ik denk eerder dat zij daar al jaren voor vechten, maar nog maar weinig bereikt hebben...


Eigenlijk hebben we al redelijk veel bereikt tegenover het begin.
We mogen ons zelf al uiten in België zonder dat we vervolgd worden hiervoor. We kunnen trouwen en ook kinderen adopteren.
Dus denk ik dat we al redelijk ver zijn als we terug kijken naar vroeger waar het een schande was als je zo maar zou denken.
Natuurlijk zijn er nog altijd dingen die beter kunnen zoals de haat tegen holebi's en de homofobe daden die soms gepleegd worden ( zoals holebi's in elkaar slagen ).
Maar dit zal nog wel redelijk veel werk kosten denk ik.
Maar zoals AVO al had gepost " It gets better ".
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.