actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2010, 15:31
alaerts.diewert alaerts.diewert is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tessenderlo
Posts: 60
Maradona mengt zich in strijd om Nobelprijs voor de Vrede

Diego Maradona (49) heeft zich in de debatten om de Nobelprijs voor de Vrede gemengd. De gewezen Argentijnse bondscoach heeft in een brief aan het Noorse parlement de 'Grootmoeders van de Plaza de Mayo' voorgedragen. De Argentijnse organisatie wordt geprezen voor het "gevecht dat ze levert om ontvoerde kinderen op te sporen". Vrijdag wordt de winnaar bekendgemaakt.

Tijdens de Argentijnse 'Vuile Oorlog' (1976-1983) werden meer dan 30.000 mensen gekidnapt, waaronder honderden kinderen. Voorzitster Estela de Carlotto kwam Maradona opzoeken tijdens de wereldbeker in Zuid-Afrika. De organisatie heeft er een zodanig diepe indruk nagelaten op 'Pluisje' dat "hun liefde en zorg moeten beloond worden met de Nobelprijs". Inmiddels heeft 'Grootmoeders van de Plaza de Mayo' al 102 kinderen teruggevonden. 400 vermisten worden nog steeds gezocht.

www.hln.be
06/10/10

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik enorm veel respect heb voor zulke organisaties. Maar ik denk dat het niet gepast is wat Maradona hier doet. Ten eerste is hij bondscoach en hoeft hij zich niet bezig te houden met wie het Noorse parlement verkiest. Ten tweede kent Maradona er niet veel van, misschien wel van de organisatie waar hoe nu voor opkomt maar zij zullen niet de enige organisatie zijn die daar omtrent iets doet of die op een of andere manier de wereld probeert te verbeteren. Daarentegen kan ik wel begrijpen dat hij partij trekt voor een organisatie uit zijn eigen land (Argentinië). Hierdoor wordt hij ook steeds meer en meer populair en dit zou wel eens zijn bedoelingen kunnen zijn. Natuurlijk is hij God in Argentinië en kan hij zich alles permitteren. Het zou me niet verbazen moest hij in de toekomst nog in de politiek stappen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.