actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2013, 10:35
Wannes.R*tthier Wannes.R*tthier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Gierle
Posts: 20
Het aantal meldingen van soa's blijft stijgen

Het aantal meldingen van seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) blijft stijgen. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid. De meest voorkomende aandoening is chlamydia.
Uit nieuwe cijfers van het Wetenschappelijk Instituut Volksgezondheid blijkt dat het aantal meldingen van seksueel overdraagbare aandoeningen blijft stijgen. De meest voorkomende soa is chlamydia. Daarvan is het aantal gemelde gevallen het afgelopen jaar met een kwart gestegen. "Dat komt vooral omdat er meer getest is", zegt Ruth Verbrugge van Volksgezondheid.

Bij gonorroe stijgt het aantal meldingen met tien procent, wat in lijn is met de voorgaande jaren. Voor syfilis wordt er een lichte stijging vastgesteld. Die stijging is veel kleiner dan de voorgaande jaren.

Chlamydia en gonorroe komen vooral voor bij wie jonger is dan 35 jaar. Zij worden aangeraden om een condoom te gebruiken. Als ze dat niet doen moeten ze zich regelmatig laten testen, zegt Verbrugge.

bron: deredactie.be

mening: Ook al is de wetenschap al ver gevorderd in de bestrijding van deze ziektes. Dit artikel wijst ons er nog maar eens op het belang van veilig vrijen. Het feit dat er meer mensen zich laten testen is echter positief meer en meer mensen zien de risico's en gevaren van de ziekte in.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th December 2013, 23:00
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Soa's

Ik vind het raar dat het aantal meldingen van soa's blijft stijgen. We leven in een moderne tijd en er zijn al veel taboes over sex doorbroken. Ik dacht dat de mensen voldoende geďnformeerd waren over het gevaar van soa's en hoe ze zich daartegen kunnen beschermen. Blijkbaar had ik het mis. Aan soa's zijn vele gevaren verbonden. Deze kunnen gemakkelijk vermeden worden door je voldoende te beschermen. De overheid of centra zoals het JAC kunnen in de toekomst misschien jongeren (en volwassenen) meer informeren over de gevolgen van soa's en hoe men met deze gevolgen moet omgaan en hoe men ze moet (laten) behandelen. Het artikel zegt dat de stijging te wijten is aan de stijging van het aantal testen die uitgevoerd zijn. Dit kan zo zijn, maar ik zou toch het 'informatietekort' niet uitsluiten. Ik vraag me af hoe deze testen uitgevoerd zijn. Hebben mensen zich spontaan aangemeld of heeft men steekproeven genomen? Als men het in het artikel enkel heeft over mensen die zich spontaan aangemeld hebben om getest te worden, dan vind ik het logisch dat er een stijging vastgesteld is. Mensen die zeker weten dat ze geen soa opgelopen hebben, zullen zich niet spontaan aanmelden voor een soa test.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.