actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st October 2015, 08:56
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 68
"Er is geen enkele reden om te ondergaan wat die stinkerd u aandoet"

Leuven gaat in de toekomst meer studentenkoten preventief controleren. Dat heeft burgemeester Louis Tobback (SP.A) gezegd, nadat het Vier-programma "Karen & De Coster" enkele wantoestanden in bewoonde koten had blootgelegd. "Dit is crimineel."

De KU Leuven heeft zo'n tweehonderd koten op een "zwarte lijst" staan. En toch wonen daar nog steeds studenten in. Presentatrice Karen Damen trok voor haar programma naar enkele woningen en trof er hallucinante toestanden aan: een gat in het venster dat volgens de kotbaas er op vraag van de stad zit voor de verluchting, elektrische leidingen die open liggen tot gaten in de douche.

Dat studenten er uiteindelijk toch gaan wonen, heeft blijkbaar vooral te maken met de -loze- beloftes van de kotbazen om de mankementen snel aan te pakken. Bovendien heerst er een duidelijke angst om geen slaapplaats meer te vinden in de studentenstad.

Een angst die niet terecht is, volgens de Leuvense burgemeester. "De tijd van schaarste is voorbij. Voor het eerst sinds ik er zit, zijn er in Leuven 1.000 koten op overschot", klonk het gisteren in het programma. "Studenten moeten niet langer vrede nemen met dit soort krotten, ze moeten een klacht indienen."

Die raad gaf hij ook specifiek aan de studente die kwam klagen over een douche vol schimmel. "Dit is crimineel. Dit valt onder het strafrecht. Er is geen enkele reden om te ondergaan wat die stinkerd u aandoet. Dien dus een klacht in en binnen de veertien dagen heb ik dat kot onbewoonbaar verklaard."

De stad wil nu alle koten 40.000 koten inspecteren op tien jaar tijd.

bron: deredactie.be

eigen mening: Ik heb gisteren dit op tv gezien en de beelden waren veelzeggend. vocht in de muren, schimmel op het fornuis, schimmel in de douche. Dit zijn dingen waar men zelfs niet aan wil denken om zo te leven, maar toch is dit voor vele studenten blijkbaar realiteit. Als men dan de prijzen hoort dit men voor deze koten betaald, €350 - €400, dan ben ik toch blij om nog even thuis te kunnen wonen
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.