actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2015, 12:51
Maxime L*ens Maxime L*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 74
Interland België-Spanje afgelast: vrees voor aanslag te groot

Interland België-Spanje afgelast: vrees voor aanslag te groot

Het dreigingsniveau wordt in heel België opgetrokken van 2 naar 3, en de vriendschappelijke voetbalinterland België-Spanje is afgelast. De verdachte terrorist Salah Abdeslam is nog steeds voortvluchtig, en men wil geen risico's nemen.

De veiligheidsdiensten zijn in hoogste staat van paraatheid sinds duidelijk is dat de aanslag in Parijs deels vanuit Brussel werd beraamd. De crisiscel van Binnenlandse Zaken en de hoogste veiligheidsinstanties van ons land kwamen gisteravond opnieuw bijeen om het dreigingsniveau te evalueren.

Zondag werd dat voor grote evenementen al naar het op één na hoogste niveau gebracht, maar op basis van de jongste ontwikkelingen in Molenbeek wordt dat nu algemeen opgetrokken naar 3. Dat wil zeggen dat er vanaf vandaag opnieuw soldaten in het straatbeeld verschijnen en dat de bewaking in stations en op openbare plaatsen fors wordt opgedreven.

Organisatoren van evenementen tijdens de komende 48 uur wordt gevraagd om contact op te nemen met de crisiscel. De grootste gevolgen zijn er voor de vriendschappelijke interland van de Rode Duivels tegen Spanje. Die is op aanraden van de regering afgelast uit veiligheidsoverwegingen. Alles heeft te maken met het feit dat Abdeslam Salah, een van de terroristen achter de aanslag in Parijs, nog niet gevonden is. Meer nog, na de aanslagen in Parijs werd hij volgens De Standaard voor het laatst opgemerkt aan het Koning Boudewijnstadion. Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon kan dat nieuws echter niet bevestigen.

Uitverkocht
In een mededeling laat de voetbalbond weten dat "in overleg met de bevoegde instanties en de Spaanse nationale ploeg werd besloten om de wedstrijd niet te laten doorgaan."

"Wij betreuren heel erg dat een dergelijke vriendschappelijke match tussen twee gemotiveerde ploegen zo laat geannuleerd moet worden en begrijpen dat heel wat supporters ontgoocheld zullen zijn. We willen en kunnen in deze uitzonderlijke omstandigheden echter geen enkel risico nemen met de veiligheid van onze spelers en supporters."

Eerder op maandag liet de Spaanse bondscoach Vincente del Bosque nog weten zich geen zorgen te maken over de veiligheid bij de wedstrijd. "Ik ben niet bang. We komen hier om te voetballen. Alles zal gaan zoals altijd", zei hij.

Het stadion was volledig uitverkocht voor de vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen België en Spanje. Er werden bijna 50.000 supporters aan het Koning Boudewijnstadion verwacht. De mensen die een ticket hadden gekocht, zullen in loop van de week informatie krijgen van de voetbalbond.

Bron: 17-11-15 om 08.50
De Morgen: http://www.demorgen.be/binnenland/i...groot-bb562823/

In dit artikel kun je rechtstreeks zien wat het effect is van terroristische aanslagen. De Belgen zijn bang en dat laten ze ook merken, en dit is volgens mij fout. Gisteren postte ik nog een artikel met de raad van Charles Michel. De eerste minister gaf aan alle Belgen mee dat we ons leven normaal moeten verder zetten en niet mogen later zien dat we bang zijn. Ik wil dit ook even koppelen aan een radio-uitzending van vanmorgen, hier was te horen dat de premier gisterenavond nog de veiligheidsraad bij elkaar heeft geroepen. Hieruit is deze beslissing het gevolg. Ik vind dus persoonlijk dat de premier de mensen wil geruststellen maar zelf enorme schrik heeft voor een aanslag in België. Ik hoop dat door deze beslissing te nemen inderdaad er geen direct doel is voor een terroristische aanslag.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.