actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th November 2014, 15:12
Bo.M*rtens Bo.M*rtens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 20
Canadese politie deelt bonnen voor goed gedrag uit aan kinderen

Binnenkort is het niet raar dat in Canada de jeugd naar politieagenten zoekt in de hoop gepakt te worden. De Prince Albert Police heeft namelijk besloten om bonnen uit te delen aan kinderen die betrapt worden op het verrichten van een goede daad.

Kinderen kunnen een gratis hamburger krijgen als ze de regels volgen of als ze iemand helpen oversteken op straat of zwerfvuil oppakken.

“Zodra ze beseffen dat ze een positieve bon kunnen krijgen als ze iets goeds doen, lijken ze te kalmeren en zijn ze dankbaar,” zei Rob Lindsey van de Prince Albert Police.

Lindsay hoopt dat het concept ervoor zal zorgen dat de jongeren anders naar politie kijken. “Hopelijk zal het ze aanzetten om ons vaker aan te spreken.”

Degenen die vaak genoeg een bon krijgen voor een goede daad kunnen op termijn een filmticket winnen of een spel.

http://nl.metrotime.be/2014/11/13/m...t-aan-kinderen/

Eigen mening:
Ik vind dit een super goed idee. Hierdoor worden kinderen gemotiveerd, ze worden beloond voor goede daden en zullen ze minder slechte dingen gaan doen. Ze hebben een doel om zich goed te gaan gedragen. Ik denk dat dit in België ook zeker de moeite waard is om te proberen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2014, 12:12
v*ncent.peeters v*ncent.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: herenthout
Posts: 97
Ik ben enorm voorstander van dit idee. Dergelijke initiatieven zijn heel concreet en makkelijk uitvoerbaar. Ik hoop dat jongeren ook daadwerkelijk aangemoedigd zullen worden om dit te doen. Ik vrees echter dat er nog meer nodig is dan een paar bonnetjes.
Elke dag zijn er waarschijnlijk duizenden mensen die goede daden verrichten in die stad en in vele gevallen is er niemand die hen een dankwoord schenkt.

Er is geen enkele reden waarom de politie deze taak alleen op zich moet nemen. Dit moet van meerdere beroepen komen. Implementeer dit in het onderwijs. Net zoals ICT vandaag in elk vak geďntegreerd wordt zou liefdadigheid/ecologie ook vertegenwoordigd moeten woorden. Ook in onze academische of professionele opleidingen zou men hier iets van kunnen terugvinden.
Jongeren die ambitieus zijn gebruiken deze motivatie dikwijls alleen maar om zoveel mogelijk geld te verdienen omdat ze niets anders hebben geleerd en daarom gaan ze rechten en handelswetenschappen studeren ( er zijn natuurlijk uitzonderingen). Binnen deze richtingen komen ze mensen met dezelfde mindset tegen waardoor dit gevoel nog eens versterkt wordt.

Ik was een keer op een afscheidsfeestje waar uitsluitend studenten handelswetenschappen waren (I know, right?). Mijn vriendin bracht daar ter sprake dat ze zich had ingeschreven voor het keuzevak environmental research (milieuonderzoek). Zij kreeg vervolgens allemaal verontwaardigde en verwarde reacties. "Dat is toch niet interessant op je cv?" "Daar zijn bedrijven toch niets mee?" "Waarom heb je niet voor finances gekozen?" Ik vond dit zeer angstaanjagend. Dit zijn allemaal mensen die later waarschijnlijk leidinggevende functies in onze maatschappij gaan innemen. Mensen die krampen krijgen bij het woord "milieu". Ik ben toen snel vertrokken om meer confrontaties te vermijden.

Wat dacht je overigens van advocaten die het goede voorbeeld nemen en een paar keer per jaar een liefdadigheidszaak op zich nemen? Het gaat echter vooral van de media moeten komen. In plaats van jongeren te voeden met flauwekul, betekenisloze muziekclipjes, nutteloze gadgets, foute reclame, enz. moet de media dit fenomeen van goede daden verrichten "cool" maken en "hypen". Ik ben ervan overtuigd dat dit de redding is voor een maatschappij waarin mensen noch interesse noch sympathie hebben voor iets dat buiten henzelf ligt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.