actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2014, 09:11
Isabelle.d*jkmans Isabelle.d*jkmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 20
Circa 150.000 reizigers getroffen door pilotenstaking Lufthansa

Circa 150.000 reizigers getroffen door pilotenstaking Lufthansa


De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa moet door een staking van de piloten vanaf deze middag circa 1.350 vluchten schrappen. In totaal worden ongeveer 150.000 reizigers getroffen.
Lufthansa moet tijdens de staking bijna de helft van de 2.800 geplande verbindingen schrappen. In de lijst met gecancelde vluchten staat ook een reeks verbindingen met Brussel. De vluchten van Brussels Airlines, dat deel uitmaakt van Lufthansa Group, worden niet getroffen.

De pilotenvakbond Cockpit kondigde gisteren een nieuwe staking aan bij Lufthansa. De werkonderbreking zou vanmiddag beginnen op de korte- en middellangeafstandsvluchten, en morgen worden uitgebreid naar de langeafstandsvluchten en Lufthansa Cargo.

Het sociale conflict draait rond een overgangsregeling voor de pensioenen.

Bron: Belga
Mening: We wisten van gisteren dat ook deze vliegtuigmaatschappij gaat staken. Een actie zoals deze kan onmogelijk op tijd gecommuniceerd worden met de klanten, maar toch zorgt het voor veel problemen. Ik ben benieuwd hoe men dit gaat oplossen voor de reizigers, en of deze al hun geld terug zullen zien. De reden komt niet als een verrassing. De nieuwe pensioenwetten zijn een feit, en dit treft iedereen. Maar toch niet iedereen kan gaan staken? Daarnaast geloof ik dat het beroep piloot geen zware fysiek inspanningen vraagt, tenzij op vlak van zicht en geheugen. En in mijn ogen moet het eerlijk blijven voor iedereen, daarom zou ik een aantal afgemeten grenzen opstellen die bepalen of vervroegd pensioen toegestaan kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.