actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th September 2014, 11:36
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Barbecuevlees is vaak besmet met bacteriën

Barbecuevlees is vaak besmet met bacteriën

Het vlees dat door supermarkten in barbecuepakketten wordt aangeboden, is veelal niet diervriendelijk, besmet met potentieel schadelijke bacteriën en soms zelfs bijna bedorven. Dat blijkt uit een onderzoek van Wakker Dier in Nederland. De dierenwelzijnsorganisatie kocht ruim 1.000 vleesproducten in acht verschillende supermarkten waaronder ook bij Albert Heijn, Lidl en Aldi die ook ons land vestigingen hebben.
Op 109 producten stond dat het specifiek bedoeld was voor de barbecue, maar geen enkele had een dierenwelzijnskeurmerk. Wakker Dier bezocht vorige maand de supermarkten Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi, Dirk, Deen, Dekamarkt en Albert Heijn XL.

In één winkel werden elf barbecuepakketten nader bekeken en hier werden heel veel besmettingen met bacteriën aangetroffen, zoals 5 keer de E.coli-bacterie, ofwel de poepbacterie. Drie van de bekeken stukken vlees waren zelfs zo erg besmet, dat er sprake was van het begin van bederf.

Barbecueën is vaak de oorzaak van voedselvergiftigingen omdat het niet heel hygiënisch verloopt. Mensen laten vaak het rauwe vlees te lang in de zon liggen, of het wordt niet goed genoeg doorbakken. Naar schatting lopen elke zomer honderdduizenden mensen een voedselinfectie op.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...bacterien.dhtml
Datum: 16/09/2014 om 07u04


Mening

Iedereen heeft in zijn/haar leven al eens gebarbecued. In de ene familie is het populairder dan in de andere. In mijn familie is barbecueën erg populair. Elk jaar worden er verschillende barbecues georganiseerd. We proberen om het vlees zo goed mogelijk te doorbakken, maar soms komt het voor dat er iets misloopt en dan wordt er iemand ziek. Ik ben deze zomer ook ziek geweest na een barbecue. Ik kan met andere woorden bevestigen wat het artikel wil meedelen aan de mensen. In het artikel worden enkel supermarkten vermeld, maar ik denk dat sommige slagers het niet beter doen. Keurslagers doorgaans wel, maar bij andere slagers is het vlees niet altijd optimaal van kwaliteit. Altijd oppassen dus als je vlees klaarmaakt!

Ik vind het een goede zaak dat barbecuevlees gecontroleerd wordt. Als dit regelmatig gebeurt zullen winkeluitbaters nauwlettender omgaan met het vlees dat ze verkopen. Er is geen enkele winkel die graag negatief in het daglicht komt te staan, positieve publicaties over de kwaliteit van hun producten daarentegen zijn meer dan gewenst. Hoe meer controles hoe beter, dit komt enkel ten goede aan de kwaliteit van de producten. Producten zullen dan wel duurder worden aangezien kwaliteit een hoger prijskaartje heeft. Ik betaal liever een euro meer voor vlees van goede kwaliteit dan ziek te worden van vlees met een slechte kwaliteit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.