actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2013, 16:40
S*phie.Copmans S*phie.Copmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 37
Ziekenhuis Brugge volgt patiënten op via Twitter

Ziekenhuis Brugge volgt patiënten op via Twitter

Het AZ Sint-Lucas in Brugge stuurt vanaf nu elke week een bericht via Twitter naar patiënten die hersteld zijn van een beroerte om hen eraan te herinneren dat ze een gezonde levensstijl moeten aanhouden. Het gaat om een proefproject, weet VRT.

Mensen die een beroerte gehad hebben, krijgen de raad om niet te roken, om hun bloeddruk en suikerspiegel regelmatig te laten controleren en om voldoende te bewegen.

Nadat ze een tijdje uit het ziekenhuis zijn, laten veel patiënten die gezonde levensstijl verwateren en daardoor stijgt de kans op een nieuwe beroerte. Het ziekenhuis probeert dat te voorkomen door vanaf nu elke week een bericht via Twitter te sturen naar mensen die hersteld zijn van een beroerte.

Als blijkt dat de berichten echt een verschil maken, dan wordt het project uitgebreid naar mensen met hart- en vaatziekten of patiënten die geopereerd werden aan hun heup.

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...a-Twitter.dhtml), 17/10/2013

Mening:
Zoals in het artikel vermeld wordt, vergeten de meeste mensen dat een gezonde levensstijl effectief een levensstijl moet worden. D.w.z. dat men dit levenslang moet volhouden. De meesten denken "Ik ben genezen, het zal wel niet terugkomen als ik nu gewoon doe zoals ik altijd al deed." Dit is fout. Om Twitter te gebruiken om mensen eraan te herinneren dat ze gezond moeten leven, ben ik niet helemaal mee eens. Enerzijds vind ik het goed voor mensen die vertrouwd zijn met Twitter en die er dus elke dag op zitten. Die mensen zijn het dus gewoon om elke dag Twitter te controleren op nieuwe tweets. Anderzijds voor de mensen die er niet mee vertrouwd zijn, is dit niet zo'n goed idee. Ze moeten er eerst nog mee kunnen werken en ze moeten gemotiveerd genoeg zijn om het elke dag te gebruiken. Ik kan me namelijk voorstellen dat ouderen dit niet zien zitten. De meeste oudere mensen die ik ken, hebben namelijk geen Twitter, laat staan dat ze er degelijk mee kunnen werken.
Mijn meningen over dit onderwerp zijn dus verdeeld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.