actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th February 2014, 10:57
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Ronald Janssen moet voor tuchtcollege in gevangenis verschijnen

Ronald Janssen moet binnenkort voor het tuchtcollege verschijnen in de gevangenis van Hasselt. Aanleiding is een schermutseling met een medegevangene in de gangen van de strafinrichting.


De moordenaar van Shana Appeltans, Kevin Paulus en Annick Van Uytsel kreeg het woensdag aan de stok met een 43-jarige gevangene uit Neerpelt. Dat was niet de eerste keer, beiden raakten vorige maand al verwikkeld in een vechtpartij in de bibliotheek waar ze werkten. Nadien mochten ze daar niet langer meer werken. Na de recente schermutseling vlogen ze allebei in een strafcel.

De gevangenisdirectie start tegen beide gedetineerden een tuchtprocedure. Ze riskeren een tuchtsanctie die onder meer kan leiden tot bezoek achter glas en een verbod om aan gemeenschappelijke activiteiten deel te nemen.

Het moet inmiddels al de vijfde keer dat zijn dat Ronald Janssen in de gevangenis door een medegedetineerde werd aangevallen. Na dreigementen werd hij een tijdje op non-actief gezet als arbeider in een van de magazijnen van de gevangenis. Toen bleek dat hij met ontsnappingsplannen rondliep, werd hij opnieuw uit het magazijn geweerd.

Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1533788/ronald-janssen-moet-voor-tuchtcollege-in-gevangenis-verschijnen.aspx

Mening:
Ik vind het niet raar dat Ronald Janssen door andere medegedetineerde wordt aangevallen. Als ik in de gevangenis zou zitten samen met een man zoals hem, Dutroux of ... dan zou ik hem ook aanvallen. De feiten dat deze personen gepleegd hebben zijn niet zomaar vergeeflijk. Natuurlijk die medegedetineerde zitten daar ook niet zonder een reden. Dus hebben zij wel het recht om deze persoon aan te vallen? We weten de reden niet waarom die andere personen daar zitten, maar stel dat we het wisten dan zouden we deze mensen ook kunnen aanvallen. Waar zijn we dan uiteindelijk mee bezig? Ik keur het gedrag in de gevangenis zeker niet goed, want al deze mensen zitten daar met een reden. Ze moeten een persoon niet aanvallen omdat hij meer gruwelijke feiten gepleegd heeft dan zichzelf. Op zo'n momenten moeten de mensen over één en dezelfde lijn getrokken worden. Ze zitten er allemaal voor een reden. Ik vind dan ook wel dat deze mensen gestraft mogen worden, want hoe kunnen deze mensen leren om deftig met elkaar om te gaan wanneer ze vrij komen. Dit gedrag moet voor beide partijen dus bestraft worden om te laten merken dat dat gedrag niet getolereerd wordt of goed gekeurd wordt.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th February 2014, 12:58
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Triestig om te zien dat Janssen een 'voorkeurbehandeling' krijgt... Ik snap echt niet waarom ze nog geld steken in zulke mensen... Men zaagt en klaagt maar over de staatsschulden, moeilijkheden met de begroting, enzovoort..., maar een procedure opstarten tegen de 'Ronny', dat is geen probleem. En wie betaalt dat weeral? Juist, de gewone - werkende - burger...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th February 2014, 19:46
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Het is niet verwonderlijk dat Ronald Janssen wordt aangevallen in de gevangenis. Als je iets met kinderen gedaan hebt (vermoord, mishandelt, verkracht, etc), zijn ze nooit mals voor je in de gevangenis.
__________________
Opleiding is de beste proviand op de reis naar de ouderdom
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.