actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th January 2014, 08:28
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
'Over 5 jaar staan in heel België intelligente camera's

Elke politiezone wil de komende jaren camera’s aankopen die nummerplaten scannen. ‘Die zullen allemaal met elkaar praten via een netwerk dat zich over heel het land uitstrekt’, zegt Marc Hellinckx van de Vaste Commissie voor de Lokale Politie.

Binnenkort kan van elk voertuig bijna elke kilometer worden gevolgd over het hele land. ‘Ik kan me niet inbeelden dat er één politiezone is die in de meerjarenbegroting tot 2019 geen plaats vrijmaakt voor intelligente camera’s', zegt Marc Hellinckx, vicevoorzitter van de Vaste Commissie die de lokale politie vertegenwoordigt. 'Iedereen zit klaar om er iets mee te doen. Over vijf jaar staan er in heel België.'

Vandaag zijn er al een aantal zones die hun grondgebied uitrusten met camera’s die aan ‘Automatic Number Plate Recognition’ (ANPR) doen. Ze scannen de nummerplaat van elke auto die passeert, en toetsen die aan een databank van bijvoorbeeld gestolen of niet-verzekerde voertuigen.

Mechelen gaat er prat op dat de camera’s cruciaal zijn voor de bestrijding van kleine en grote criminaliteit.

'Het belangrijkste zal zijn dat die camera’s over het hele land aangesloten zijn op hetzelfde netwerk’, zegt Hellinckx. ‘Wanneer we de verspreide informatie van de zones kunnen linken, wordt het pas echt interessant. Nu blijft de analyse van nummerplaten vaak in het lokale steken.’

Het kabinet-Milquet bevestigt dat er wordt gezocht naar manieren om een zo omvattend mogelijk netwerk uit te bouwen.

Bron: De Standaard Vandaag om 04:50 door Nikolas Vanhecke

Mijn mening:

Het zal wel een goed systeem om te achterhalen wie met een gestolen of een onverzekerde auto rond rijdt. Het is dan ook belangrijk dat dit netwerk van camera's er ook effectief komt. Volgens Marc Hellinckx willen alle politiezonen van deze camera's kopen zodat ze over heel het land te vinden zijn. Maar volgens mij moeten we dat toch nog even afwachten, want ik kan me voorstellen dat deze camera's veel geld kosten. En dan is het nog maar de vraag of elke politiezone dat geld ook heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.