actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th January 2014, 09:36
StijnLauryssens StijnLauryssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2011
Locatie: Beerse
Posts: 102
Jongen door 15 man in elkaar gemept voor koptelefoon

Aan een bushalte in Gent is een 14-jarige autistische jongen in mekaar *geslagen voor zijn dure koptelefoon. 15 jongeren belaagden hem. Hij kreeg stampen, slagen en een kopstoot toen hij weigerde zijn gadget af te geven. De politie spoort de *daders op.

Het incident deed zich woensdag voor aan een bushalte op het Gentse Zuid. Slachtoffer Jordan (14) uit Lochristi zat nietsvermoedend op de bus te wachten toen het blinkende gadget van zowat 350 euro in het oog sprong van vijftien allochtone jongeren, allemaal leeftijdsgenoten.

"Opeens stonden ze rond mij", getuigt de tiener. "Ik vroeg of ik iets verkeerd had gedaan, waarop ze plots naar mijn hoofdtelefoon grepen." Toen de tiener zich wegtrok, kreeg hij een *resem slagen, stampen en een kopstoot te verwerken. Eén dader schopte de jongen hard in de maag. De kerels wisten wellicht niet dat *Jordan autistisch was. Hij is klein en tenger van gestalte, dus schijnbaar een makkelijk doelwit. De tiener was weerloos tegen de grote groep.

Pas toen er een bus kwam aangereden, zag het *gewonde slachtoffer een kans om te vluchten. Hij stapte op de bus, vroeg de chauffeur om hulp, maar die deed niets, waardoor de daders konden vluchten.

Bron: Hln.be

Eigen mening: Ik heb dit artikel van hln.be genomen omdat dat de enige bron is die meer informatie (durft) geven over de identiteit van de daders. Eigenlijk is dit geen spectaculair nieuws meer, allochtonen komen in deze tijd wekelijks op deze manier in het nieuws lijkt mij. Ik krijg de indruk dat er twee groepen allochtonen zijn in onze maatschappij, een groep die zich wil integreren, niet te hard wil opvallen en gewoon mee wil draaien in onze maatschappij. Langs de andere kant heb je dit soort allochtonen, die met een 'primitieve' gedachtegang over straat lopen en enkel aan geweld denken. Je gaat me echt niet wijs maken dat ze dit deden om die dure hoofdtelefoon, of gaan ze een wekelijkse beurtrol afspreken om wie hem mag gebruiken? Dit soort van volk is enkel uit op ruzie maken en vechten. Jammer genoeg maken zij de naam van alle 'allochtonen' zo in één klap weer wat slechter. Allochtonen kunnen wel brieven gaan schrijven naar de steden om te zeggen dat ze zich niet veilig voelen, maar ze mogen gerust zijn, als autochtoon voel je jezelf daar ook niet meer veilig. Kunnen we daar niet uit concluderen dat ons migratiebeleid enorm gefaald heeft? Dat er met de toestroom van goede werkkrachten ook (teveel) uitschot mee binnen geraakt is in ons land?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.