actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st March 2013, 09:20
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Obama steunt homohuwelijk bij Hooggerechtshof

De Amerikaanse president Barack Obama heeft donderdag in een brief aan het Hooggerechtshof zijn steun uitgesproken voor het homohuwelijk. De hoogste Amerikaanse rechters buigen zich eind maart over het geladen thema.

Het Hooggerechtshof behandelt op 26 maart een beroep tegen het verbod op het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht in Californië. Dat verbod kwam er nadat de Californische kiezers per referendum een amendement goedkeurden dat het homohuwelijk tegenhoudt.

Volgens televisiezender CNN stelt de Amerikaanse regering in een document ingediend bij het Hooggerechtshof dat het basisprincipe van gelijke rechten niet kan ondermijnd worden door kiezers in een referendum. "Vooroordelen mogen niet de basis zijn voor een ongelijke behandeling voor de wet", zo citeert de zender uit de brief.

Obama kreeg donderdag steun uit onverwachte hoek. Niemand minder dan Hollywoodster Clint Eastwoord sloot zich aan bij een Republikeinse groep die eveneens campagne voert voor gelijke rechten voor holebi's. Volgens de groep moet de overheid zich niet inlaten met private aangelegenheden.


Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1341436/obama-steunt-homohuwelijk-bij-hooggerechtshof.aspx


Mening: Ik vind het heel positief dat dit gebeurd omdat homo's ook het recht mogen hebben om te trouwen. Het is daarom ook goed dat een president zich aansluit om deze recht toe te laten. Het is niet omdat een paar kiezers dit niet toestaan, dat zij het voor het zeggen hebben. Als Barack Obama zich nu aansluit (zoals nu gebeurd), dan zullen de rechters zien en hopelijk zien, dat de hoofd van het land hier toch mee akkoord gaat. Het draaid toch niet enkel om die kiezers? Ik vind persoonlijk ook, dat het homohuwelijk toegelaten moet worden en liever overal. Homo's zijn eigenlijk dezelfde mensen als ons, ze verschillen enkel met hun gevoelen en geaardheid. Mogen ze daarom niet dezelfde rechten hebben? Dus ik vind het heel positief om te zien dat een president ook zijn 'steun' laat zien naar deze mensen toe. Nu hopen dat het recht toegelaten wordt en dan moet dit een voorbeeld zijn naar andere landen waar het homohuwelijk nog verboden is.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd March 2013, 10:44
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
Ik moet me bij Tessa aansluiten, en ik hoop dat het ook zal gebeuren zoals zij zegt... maar dat betwijfel ik. Ik denk niet dat de rechters zomaar van mening gaan veranderen omdat hun president een brief heeft geschreven. De rechters gaan nog altijd voor zichzelf uitmaken of het mag of niet denk ik. Enkel de twijfelaars kan hij zo misschien omhalen maar dat betwijfel ik zelfs.

Btw Tessa: draait*
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd March 2013, 18:11
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Obama steunt homohuwelijk bij Hooggerechtshof

Ik snap al die heisa niet over het homohuwelijk. Wat is er mooier dan twee mensen die van elkaar houden en dit aan iedereen willen laten zien? Wat me vooral schrikt is dat men in de 21ste eeuw, in de Verenigde Staten nog moet pleiten om dit toe te laten. Gelukkig staat Obama aan hun kant. We moeten hopen dat het hem ook lukt en hij de rechters kan overtuigen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd March 2013, 21:35
w*nnes.braeckmans's Avatar
w*nnes.braeckmans w*nnes.braeckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kessel
Posts: 59
Elien dit komt door de invloed van de kerk. Zo heeft de kerk wel op meer grote problemen in de wereld een invloed. Denk maar aan de vele (ongewenste) kinderen in Afrika die amper kans op overleving hebben en aan de vele SOA's die daar de ronde gaan allemaal omdat de kerk tegen anticonceptiemiddelen is. Ik vind dat de kerk moet blijven omdat deze een grote invloed heeft op onze maatschappij en cultuur maar ze zou moeten meegaan met hun tijd. Is de bedoeling van de kerk niet om liefde aan je medemens te geven? Waarom zetten hun ideeën dan mensen aan tot gaybashing, uitsluiting, ... Ben je dan geen mens meer omdat je anders bent? Dan kan je iedereen opsluiten denk ik want niemand is dezelfde.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.