actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2013, 09:44
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Antigifcentrum waarschuwt ouders voor capsules met vloeibaar wasmiddel

Antigifcentrum waarschuwt ouders voor capsules met vloeibaar wasmiddel

Het Antigifcentrum roept ouders op waakzaam te zijn met capsules vloeibaar wasmiddel. De eerste zes maanden van dit jaar kreeg het al 84 oproepen binnen over ongevallen, vooral met kinderen. Dat schrijven de kranten van Sudpresse dinsdag.
Volgens het Antigifcentrum verwarren kinderen de capsules soms met snoepjes. Ook vorig jaar ontving het centrum 133 oproepen, bijna allemaal over kinderen.

De kranten schrijven nog dat het fenomeen ook in andere Europese landen voorkomt. 'Verschillende centra hebben contact opgenomen met de industrie om hen het probleem te signaleren', aldus nog het Antigifcentrum.
3/12/2013 : http://www.standaard.be/cnt/dmf20131203_00868789

Eigen mening: Ik vond dit een verbazend artikel, ik had er nog nooit van gehoord. Kinderen die wasmiddel tabletjes verwarren met snoepjes leek me zeer onwaarschijnlijk, maar het is blijkbaar geen uitzondering. Ik vind dat ouders dit toch op een veilige plek moeten leggen, of toch uitdrukkelijk tegen de kinderen zeggen dat deze tabletjes gevaarlijk zijn. Bij ons thuis liggen ze bijvoorbeeld in de garage, bij al het 'poetsmateriaal'. Volgens mij zijn dit dan ook nog wel redelijk jonge kinderen, want oudere kinderen beseffen wel dat het geen gewoon snoepje is. Hoewel in het artikel staat 'bijna allemaal kinderen', dus hebben volwassenen dit ook opgegeten, denkende dat dit een snoepje is? Misschien is deze oproep een 'wake-up call' naar alle ouders toe om toch voorzichtig te zijn met deze tabletjes.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 3rd December 2013 om 09:54.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.