actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2010, 14:38
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Tijdelijk geen voorstellingen in Brugse dolfinarium

Artikel:
Er vinden "tot nader bericht" geen voorstellingen met dolfijnen meer plaats in het Brugse Boudewijn Seapark. Dat heeft te maken met het moeizame herstel van dolfijn Yotta na de bevalling van haar doodgeboren babydolfijntje midden oktober, zo meldt het dolfinarium.

Yotta was zwanger, maar haar ongeboren jong stierf onverwacht in de baarmoeder. De bevalling daarna verliep problematisch. Aanvankelijk leek de dolfijn goed te herstellen, tot haar verzorgers twee dagen later vaststelden dat haar bloedwaarden verslechterden.
Voor de intensieve verzorging van Yotta is het volledige dolfinarium nodig, zo luidt het. Zo moet het water van het quarantainebassin elke vier uur volledig zakken, om makkelijk medicatie te kunnen toedienen. Daarom worden de dolfijnenshow en de contactsessies voorlopig geschorst.

Bron:
Het Laatste Nieuws 03/11/2010
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisn...lfinarium.dhtml

Verantwoording:
Ik vind dit een heel goede beslissing van de zaakvoerder van het dolfinarium. De gezondheid van de dolfijn krijgt het voordeel op de grote inkomsten van de herfstvakantie. Het is een geruststelling dat bedrijven niet ten koste van alles willen verdienen!

Laatst aangepast door Matthias.Krols : 4th November 2010 om 16:47.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th November 2010, 11:46
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Natuurlijk is het een goede beslissing van de zaakvoerder om de gezondheid van de dolfijn te laten voorgaan op de inkomsten. Die verzorging en prioriteit is op zich ook niet meer dan normaal lijkt mij, vermits het dier anders waarschijnlijk blijvende schade overhoud of sterft.
Mijn mening is tevens dat dit niet echt nieuws is... Natuurlijk is het een minder tof weetje (en in bepaalde kringen zelfs zeer belangrijk nieuws), om te weten dat de arme dolfijn afziet, maar of het echt een meerwaarde brengt voor de algehele bevolking, daar heb ik mijn twijfesl over. Dieren die in gevangenschap leven zijn vaak zwakker van gezondheid en ook vatbaarder voor ziektes en zelfverwondingen (onder andere uit verveling).
Hoe het met de dolfijnen die in het wild leven gesteld is, en of die bijvoorbeeld aan het uitsterven zouden zijn, zou ik dan weer wél onder "nieuws" plaatsen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.