actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th March 2011, 00:44
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Internetinstallateur ontdekt lijk van bejaarde die al drie jaar dood was

Internetinstallateur ontdekt lijk van bejaarde die al drie jaar dood was

Een internetinstallateur heeft deze week in het Zweedse Stockholm de schrik van zijn leven beleefd. Hij ontdekte er in een appartement het levenloze lichaam van een bejaarde man die wellicht al drie jaar dood was. De politie vermoedt dat de man al drie jaar geleden overleed. Er werd in de flat appartement immers post gevonden uit 2007 en levensmiddelen waarvan de versheidsdatum al in 2008 verstreek.
De lugubere ontdekking gebeurde woensdag. Dat niemand in het gebouw eerder de geur van het rottende lichaam heeft geroken, verwondert de politie. Volgens de krant Dagens Nyheter diende het hele appartementsgebouw na het weghalen van het lijk te worden gedesinfecteerd om de penetrante reuk te verjagen. Daarbij werden ventilatoren ingezet die ook bij brandbestrijding worden gebruikt.

Huur betaald
Nog volgens de krant werd de huur de hele tijd automatisch van de rekening van de man gehaald en signaleerde geen enkele administratieve dienst dat de man verdwenen was. De politie heeft naar verluid geen enkele reden om ervan uit te gaan dat er crimineel opzet in het spel is. Een wetsdokter moet daarover uitsluitsel geven.

Het voorval doet denken aan de 54-jarige Vietnamees die eind vorig jaar in zijn woning in Antwerpen werd gevonden. Ook hij bleek al twee jaar overleden te zijn. (afp/dea)

27/03/11 13u56
bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...-dood-was.dhtml



Eigen mening:

Dit artikel wijst ons er nogmaals op dat onze hedendaagse samenleving aan het vereenzamen is. Eigenlijk is het verschrikkelijk dat zoiets vandaag de dag nog kan gebeuren... Mensen missen contact met hun naasten. Dit is wel duidelijk als niemand van de buren, familie, vrienden, etc. door had dat deze man al 3 jaar gemist werd (maw. dood was!)

Ook in 2006 is er zoiets gelijkaardigs gebeurd..
http://www.hbvl.be/Archief/guid/lij...a1-057071877835

Op volgende site nog een extra fragment omtrent 'oude mensen die geen hulpverleners over de vloer willen' met als rode draad de 89-jarige Jean Voitus van Hamme die begin mei dood werd gevonden in zijn vervuilde bovenhuis in de Amsterdamse Pijp:
http://player.omroep.nl/?aflID=2209033

Laatst aangepast door Véronique.Segers : 28th March 2011 om 00:48.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th March 2011, 08:49
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Zoiets begrijp ik dus ook totaal niet.

Het kan toch niet dat er NIEMAND is die je niet mist?! Als mijn beste vriendin bvb al een week geen berichtje meer heeft gestuurd of heeft gebeld dan begin ik mij al zorgen te maken.

Zoiets bewijst ook dat mensen totaal geen interesse meer tonen in hun buren, vrienden. 'Als hij niets van zich laat horen, ik ook niet van mij....' Dit gevoel heb ik bij de mentaliteit van tegenwoordig. Maar eigenlijk ben ik ook al niet veel beter. Ik heb dit gevoel ook wel eens..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.