actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th December 2010, 20:28
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
Verdachte slaapfeestjes bij directeur Amsterdamse crèche

De Nederlandse justitie heeft een onderzoek ingesteld naar enkele slaapfeestjes die volgens diverse ouders plaats zouden hebben gevonden bij de directeur van het Amsterdamse kinderdagverblijf 't Hofnarretje.

De feestjes werden georganiseerd door crèchemedewerker Edwin R. die - naast hoofdverdachte Robert M. - vast zit op verdenking van ontuchtige handelingen op het internet, meldt de Amsterdamse zender AT5.

De 39-jarige R. was medewerker van het eerste uur van 't Hofnarretje en erg actief als organisator van feesten en activiteiten buiten de opvang om.

"Nooit iets gebeurd"
De nieuw aangestelde woordvoerder van 't Hofnarretje bevestigt dat er vanuit het kinderdagverblijf slaapfeestjes zijn georganiseerd op privé-adressen, maar kon niet zeggen of dat ook bij de directeur thuis is gebeurd. De zegsman van de crèche zei aan de Amsterdamse tv-zender AT5 dat er op de feestjes nooit iets is gebeurd wat niet door de beugel kan.

Gisteren verklaarde Drent zelf nog tegen AT5: "Ik vind het verbijsterend wat er gebeurt. Nu volgt het ene verhaal het andere verhaal op en wij willen nu gewoon even afwachten hoe het de komende dagen gaat om eventueel aan het einde van de week zelf met een reactie te komen. Het is nu nog te vroeg. Wij zitten hier met heel veel ouders, kinderen en personeel die emotioneel zeer geraakt zijn en daar zou ik nu mijn aandacht op willen richten."

"Geen verdachte"
Drent heef intussen zijn functies neergelegd. Justitie beklemtoont dat hij momenteel geen verdachte is.

De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan stelde dinsdagavond in het programma EenVandaag dat hij vindt dat de verhalen over de slaapfeestjes bij Drent "niet goed klinken. Het getuigt van weinig professionaliteit." (ad/mvdb)

Bron:

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...se-creche.dhtml

Mijn mening:

Geen verdachte? In de tijd van Dutroux waren er ook al hoge pieten betrokken in de zaak en hadden zogezegd er ook totaal niets mee te maken. In mijn ogen, allemaal kant en klare onzin. Toch raar dat je plots ontslag neemt als directeur van het kinderdagverblijf, na deze feiten. Is dit uit schaamte of laat je hier iets te hard merken dat er meer aan de hand is?
Waarom dan ontslag nemen? Voelt hij zich verantwoordelijk voor wat gebeurd is? Of zijn de slaapfeestjes verdachter dan ze lijken te zijn?
Maar zoals een lokale inwoner van Amsterdam gisteren in het nieuws zei:"Dit kan overal gebeuren"
Inderdaad, dit kan overal gebeuren, maar dan stel ik me toch de vraag waar de verantwoordelijkheid dan ligt? Op privé adressen slaapfeestjes organiseren. Lijkt me al een even slecht excuus als Michael Jackson die zei dat hij gewoon kinderen voor de "fun" liet overnachten in "zijn" bed zonder "bijbedoelingen". Is het een Nederlands fenomeen? Het zou in ieder geval een goede aangelegenheid zijn voor dit uit te zoeken wat er nu net op die "slaapfeestjes" gebeurde. Ik mag er niet aan denken wat voor rotzooi ze uithaalden met die arme kinderen. Mensen die zich vergrijpen aan kinderen, het is een zwarte vlek in het wereldbeeld van deze tijd.
Ikzelf ben opvoeder en kinderverzorger van opleiding. Ik heb zelf nog NOOIT de neiging gehad om mij te vergrijpen aan kleine kinderen, laat staan ze mishandelen.
Het is een slag in het gezicht van alle kinderverzorg(st)ers die in de sector werken. Onrechtstreeks zal dit invloed hebben op het vertrouwen van deze mensen. Ouders zullen dit niet in extremis beginnen doen zoals kinderen weghalen of zelfs bij familie achterlaten ipv bij onthaalmoeders of crèches. Maar de media laat sowieso zijn sporen na in het menselijk denken en redeneren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.