actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2011, 15:26
Linde Luyten Linde Luyten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 101
Taxi's voor vrouwen in Kuala Lumpur als bescherming tegen mannen

Taxi's voor vrouwen in Kuala Lumpur als bescherming tegen mannen

Het overwegend islamitische Maleisië heeft in de hoofdstad Kuala Lumpur een taxidienst voor vrouwen gelanceerd. Het initiatief volgt een jaar na de intrede van treinen en bussen voorbehouden voor vrouwen. Bedoeling is naar verluidt om vrouwen te beschermen tegen aanvallen van mannen.

Een vijftigtal bestuursters werken op basis van telefoonoproepen. De regering hoopt hun aantal te zien toenemen tot zowat 400. Volgens de Maleisische autoriteiten moet de taxidienst meer veiligheid bieden aan de passagiers, en creëert hij daarnaast nog eens nieuwe jobs.

"We hopen dat deze beslissing het aantal slachtoffers van verkrachtingen en diefstallen waarbij taxibestuurders betrokken zijn, doet afnemen." (belga/gb)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...en-mannen.dhtml

Eigen mening:
Op het eerste zich vind ik dit een goed initiatief. Vrouwen moeten steeds meer beschermd worden. Niet omdat we het zwakke geslacht zijn, maar omdat mannen dat denken en ons zo willen misbruiken.
Toch vind ik dat weer een belemmering van het vrouw-zijn. Het lijkt of we niet voor onszelf kunnen opkomen, dat we te zwak zijn om in een mannenwereld recht op te blijven staan.
Verder denk ik dat het misbruik misschien een beetje afneemt, maar dat het toch nog wel blijft, aangezien ze een vrouwelijke chauffeur nemen. Stel ze moet een klant ophalen en ze parkeert eventjes langs de kant om haar te laten instappen of uitstappen. Dan kan zij toch nog steeds uit de auto worden gesleurd?
Volgens mij zijn er betere oplossingen om misbruik tegen te gaan, zoals strengere straffen geven aan de misbruiker.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.