actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2014, 20:14
alexander.c*aes alexander.c*aes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: lichtaart
Posts: 26
‘Sociaal conflict dreigt bij bpost’

Er zijn zware sociale spanningen bij postbedrijf bpost. De kans op spontane acties de komende dagen is groot. Dat zegt Jean-Pierre Nyns, algemeen secretaris bij ACOD Post. Reden is de zware werkdruk bij het personeel.

Volgens Nyns zijn de sociale spanningen een algemeen gegeven binnen bpost. ‘Mensen staan zwaar onder druk om dagelijks langer te werken om hun gewone dagtaak te kunnen uitoefenen. Ik ken mensen die om 4.30 uur à 05.00 uur komen werken, terwijl ze normaal maar om 07.00 uur moeten beginnen, gewoon om hun dagtaak te kunnen afwerken’, zegt de vakbondsman. De gestegen werkdruk geldt zowel voor de postbedelers als de postmensen in de sorteercentra.

Bonden en directie hadden dinsdag overleg over de spanningen. De vakbonden hebben voorstellen gedaan, en verwachten nu een signaal van de directie. ‘We verwachten dat binnen de twee weken, liefst binnen een week.’ Zonder afdoend antwoord dreigen de vakbonden met acties, aldus Nyns. Een actieaanzegging is nog niet ingediend.

ACOD vreest intussen dat de komende dagen spontane acties zullen uitbreken. “De spanning is niet meer te houden. Er is niet veel nodig om een kettingreactie aan acties te krijgen”, voorspelt Nyns.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141014_01321094

Mijn mening: Ik vind dit artikel toch al een duidelijk voorbeeld van wat de problemen zijn als je gaat besparen want zelfs als je dit artikel met een korreltje zout pakt, dan nog kan je afleiden dat deze werknemers een te grote werkdruk ervaren en dat er dus zeker iets aan moet worden gedaan. Nu vind ik een staking ook al wel zeer drastisch. Ik zou zelf minder werken tot dat de werkgever wel doorheeft dat hij aanpassingen moet treffen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.