actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2015, 22:00
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
Niks meer vergeten dankzij de (nieuwe) Lapa

Van je portemonnee die je in het restaurant op tafel hebt laten liggen tot de huissleutel die spoorloos is: met een Lapa vind je je spullen snel weer terug. Dat lukte al heel aardig met het eerste model, maar de verbeterde Lapa 2 laat nog minder aan het toeval over.

Voor wie onze bespreking van een jaar geleden gemist heeft: de Lapa is een klein knoopvormig gadget dat je aan je sleutelbos hangt of via de zelfklever op andere ‘verliesgevoelige’ bezittingen plakt. Loop té ver weg van deze spullen en de bijbehorende smartphone-app zal je onmiddellijk waarschuwen. Omgekeerd is het ook mogelijk om je Lapa(s) vanop afstand te laten piepen via de app, en dat liefst 90 dB luid.

Horen én zien

Via crowdfundingsite Indiegogo hebben de ontwikkelaars zopas genoeg geld bij elkaar gesprokkeld voor de realisatie van de Lapa 2. De nieuwe versie, die eind december al zou moeten uitkomen, bevat flink wat verbeteringen. Zo is de Lapa voortaan waterdicht, beter bestand tegen een val op een harde ondergrond en gaat de verwisselbare batterij een vol jaar mee (versus acht maanden bij het vorige model).

Nieuw is ook het ingebouwde led-lichtje, zodat je niet alleen hoort maar – mits wat geluk – ook ziet waar het gezochte voorwerp rondslingert. Handig voor als je in het donker thuiskomt, je laptoptas zoekt, en niemand wakker wil maken met een afgrijselijk piepsignaal. De behuizing van de vernieuwde Lapa 2 is tevens een drukgevoelige knop. Druk erop wanneer je je smartphone even niet terugvindt, en je mobieltje begint te rinkelen. Binnenkort verschijnt er ook nog een Lapa Bracelet, een polsbandje voor kinderen waar je het gadget in klikt. Want als er iéts is dat je niet kwijt wil raken, in de supermarkt of een drukke winkelstraat, dan is het wel je kroost.

De prijs van de Lapa blijft ongewijzigd (omgerekend ongeveer 30 euro), maar wie het product steunt via crowdfundingsite Indiegogo krijgt naar goede gewoonte een betere deal. Als je voor eind november intekent, ontvang je bijvoorbeeld drie nieuwe Lapa’s voor de prijs van twee.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151027_01941017
Eigen mening: Eerst was ik verwonderd. Wat vind men nu toch allemaal uit? Maar meteen daarna bedacht ik mezelf hoe vaak ik mijn sleutel kwijt ben. Hoe makkelijk zou het dan wel niet zijn dat je via een app je sleutel kan vinden. Dit duurt misschien 2 minuten om je sleutel te vinden, anders doe je er veel langer over. Het kost je natuurlijk wel (ongeveer) 30 euro, maar ik vind het zijn prijs waardig. Veel stress en tijd wordt bespaard door een kleine gadget.
Ook mensen die vergeet achtig zijn of aan een ziekte lijden waardoor ze dingen vergeten zijn hierdoor al een tukje vooruit geholpen, want ik kan me inbeelden dat deze mensen vaak stress hebben doordat ze iets kwijtgeraakt zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.