actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st June 2013, 17:29
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Thumbs down ‘We moeten alles doen om N-VA uit de regering te houden’

‘We moeten alles doen om N-VA uit de regering te houden’

‘De sociale opvattingen van de N-VA zijn nefast voor ons sociaal model.’ Dat zegt vice-premier en PS-kopstuk Laurette Onkelinx vandaag in een interview met La Libre Belgique.
De kans dat N-VA en PS na de verkiezingen van 2014 samen in een federale regering gaan zitten is zo goed als onbestaande. Ook Onkelinx laat er geen twijfel over bestaan dat ze absoluut niet met N-VA wil regeren;

‘We moeten alles doen om hen te vermijden. Alles’, aldus de vice-premier in de krant. ‘Het is een partij die compleet destructief is in haar opvattingen over de staat. Hun sociale opvattingen zijn vernietigend voor ons sociaal model.’

Volgens Onkelinx is de N-VA enkel een negatieve kracht die niet in de volgende regering mag zitten. ‘Er zijn mensen die nog open staan voor dialoog met die partij, maar voor mij is het ‘neen’’, besluit Onkelinx.

Verder herhaalt Onkelinx haar onbegrip voor het strakke keurslijf waarin Europa ons land deze week dwong. ‘Ik ben boos en verontwaardigd. Wanneer we vergelijken met de rest van Europa, doen we het zeker niet slecht. We zullen inderdaad een extra inspanning moeten doen in 2013 en 2014, maar in termen van groei doen we beter dan de meeste landen in de Eurozone. Maar België is wel het enige land dat gegispt wordt’, aldus Onkelinx.

bron: http://www.standaard.be/cnt/DMF20130601_00606994

Mening :

Aah! de verkiezingsoorlog is nu dus officieel begonnen. Of als ik naar de actualiteit kijk van de voorbije 2 jaar is er eigenlijk niets veranderd. Het bashen van de N-va is aan ronde +/- #135.

Dit is de democratie in een notendop. De titel van het artikel zegt genoeg over de politiek fatsoen en eerlijkheid in de politieke wereld. Kijk naar onze partijpunten en u zult merken dat er totaal geen destructief plan op tafel ligt. Eerder hervormingen en evolutie naar een beter staatsapparaat met een betere sociale verdeling. De enige destructieve aan dit is dat mensen moeten veranderen in tijden van nood. De tijd dat men kon graaien in de vetpotten is voorbij ! Of zou toch alleszins voorbij moeten zijn.

Nu ziet u dus wat democratie betekent in een notendop. Stel dat N-va eindigt met 20 % (verlies van +/- 25 %) dan bestuurd het zeker niet mee. Als de N-va wint met 35-40 % dan bestuurd het niet mee. Een boycot van alle partijen in Vlaanderen en België staat ons te wachten. De Vlaamse partijen zal weer op de radio omroepen om niet op de N-va te gaan stemmen en al zeker niet op Bart De Wever. Ik vraag mij af of er geen code zou moeten komen waarop politiek gebouwd wordt. Netheid tussen de verschillende partijen en een duidelijk programma met een zekere vorm van mogelijkheidsgraad. Laten we alle programma's van alle partijen eens naar het rekenhof sturen en het laten bekijken. De N-va heeft dit al gedaan in 2009 en het programma kreeg een pluim.

Politiek is een enorm vuil spel geworden waarbij van de ene kant naar de andere kant van de kamer vaak meer dan alles modder wordt gebruikt als argumentatie.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st June 2013, 17:52
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Wat mijn visie tegenover de N-VA is, laat ik in het midden. Ik vind dit persoonlijk een zeer domme uitspraak. Zo'n uitspraken hoeven niet in de media te verschijnen. Tegelijkertijd geldt dat ook voor N-VA zelf die nu al een Vlaamse coalitie met CD&V en Open Vld predikt, zonder de sp.a. Men moet eerst de verkiezingen afwachten, dan de ploeg formeren.

Verder vind ik het terecht dat Hendrik vraagt om een fatsoenlijke politiek. Laten we ook wel wezen dat N-VA zich zelf vaak schuldig maakt aan holle slogans en modderpartijen.

Ook CD&V liet bij voorgaande verkiezingen het partijprogramma de toets doorstaan bij het rekenhof. Ik vind dat een goede zaak. Zo krijgt de partij én de burger een duidelijk beeld van wat de impact van het programma op het land is. Ook dat kadert in eerlijke politiek.
__________________
"Zien wat juist is en het niet doen, is een gebrek aan moed."
Wouter Beke
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.