actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Voedsel/Voeding
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd October 2013, 06:37
alexander.g*or alexander.g*or is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 23
Steeds meer kinderen met lege maag naar school

Steeds meer scholen moeten op eigen kosten een middagmaal geven aan kinderen die zonder eten op school arriveren en anders honger lijden. De stad Gent en de Vlaamse Onderwijsraad trekken aan de alarmbel, zo melden De Standaard en Het Nieuwsblad vandaag.

De economische crisis treft Vlaanderen, en dat merkt ook het onderwijs. In Gent bijvoorbeeld zien steeds meer scholen, uit alle onderwijsnetten, 's ochtends leerlingen met honger binnenkomen. "Die kinderen hebben ook geen boterhammen mee voor 's middags, hoogstens een lege lunchbox", zegt de Gentse schepen van Onderwijs Elke Decruynaere (Groen).

Decruynaere verwacht nu al dat het Gentse budget om de scholen bij te springen volgend jaar moet worden opgetrokken van 35.000 naar 50.000 euro. Ze zal daarvoor samenwerken met het Gentse OCMW omdat almaar meer Gentse scholen met het probleem te maken krijgen. "Finaal zal de Vlaamse overheid moeten ingrijpen. Scholen en steden kunnen dit niet alleen aan."

Ook de Vlaamse Onderwijsraad (Vlor) maakt zich zorgen. Volgens Gerda Bruneel van het Vlaams Verbond van Katholiek Basisonderwijs, tevens lid van de Vlaamse Onderwijsraad, bereidt de Vlor daarom een advies voor dat stelt dat op school gratis maaltijden aangeboden moeten worden, "zoals dat in een aantal Scandinavische landen al veel langer het geval is".

Bron: www.hln.be Datum:2/10/2013 tijdstip:04.47u

Eigen mening: Ik heb dit artikel gekozen omdat ik het zelf vroeger heb meegemaakt.. Er zijn dus wel degelijk kinderen die zonder eten naar school moeten. Ik vind dit niet kunnen, je laat je kind toch niet vertrekken zonder eten? of zonder gegeten te hebben? Ik begrijp niet hoe deze ouders hun kinderen zo kunnen laten vertrekken naar school toe. Maar ik vind het wel mooi van de scholen dat ze de kinderen dan maaltijden aanbieden zodat ze niet uitgehongerd worden, honger moeten lijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.