actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th November 2012, 15:23
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Eerste staking in kwarteeuw in Singapore draait uit op fiasco

De eerste staking in Singapore in 26 jaar tijd is bezwaarlijk een succes te noemen. De meeste van de 171 Chinese buschauffeurs die een loonsverhoging eisten, zijn woensdag onverrichter zake alweer aan de slag gegaan.
De buschauffeurs die werken voor de openbaarvervoermaatschappij SMRT legden maandag het werk neer. Ze willen evenveel verdienen als hun Maleisische collega's. Voor de autoriteiten was de werkonderbreking echter illegaal, omdat elke staking in ‘essentiële diensten' twee weken op voorhand aangekondigd moet worden.

De politie heeft een onderzoek ingesteld. Verschillende stakers zouden ondervraagd zijn, volgens de lokale krant The Straits Times.

Woensdag waren slechts zes chauffeurs nog niet aan het werk.

Volgens de Singaporese autoriteiten werd er in 1986 voor de laatste keer gestaakt in de Aziatische stadstaat.

Bron: De Standaard
Datum: 28/11/2012

Eigen mening
Tegenwoordig moet er ook al gepland worden wanneer je gaat staken en dat twee weken op voorhand? Ik ben blij dat ik op zo'n momenten in ons Belgelandje leef, waar wij recht hebben op vrije meningsuiting zonder het in de agenda te zetten. Ik vind het erg dat de Chinese buschauffeurs worden bestraft omdat zij gewoon gelijkheid willen krijgen. Dit laat nog maar eens zien hoe hard China nog van de autoriteiten afhangt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.