actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2014, 19:08
M*rijne.Vluymans M*rijne.Vluymans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vremde
Posts: 50
Spaanse verpleegster definitief genezen van ebola

Spaanse verpleegster definitief genezen van ebola


De Spaanse verpleegster die besmet was met ebola, is definitief genezen. Ook een tweede test is negatief, meldde de krant El País dinsdag.

De 44-jarige Teresa Romero testte zondag negatief op de eerste test. Zij is de eerste persoon die in Europa besmet is geraakt. Romero liep ebola op in een ziekenhuis in Madrid waar ze werkt. Zij verzorgde twee Spaanse geestelijken die aan de ziekte zijn overleden. Vermoedelijk raakte ze besmet toen ze beschermende kleding uittrok.

Romero heeft volgens de krant twee experimentele behandelingen tegelijkertijd gekregen; antilichamen van iemand die van ebola is genezen en een experimenteel vaccin.

In het Madrileense ziekenhuis liggen nog 15 mensen die de ziekte konden hebben opgelopen, maar zij hebben vooralsnog geen ziekteverschijnselen. De hond van de verpleegster, Excálibur, is begin van de maand uit voorzorg afgemaakt. Dat leidde tot veel protest.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/buitenland/s...ebola-a2096828/

Commentaar:
Na het lezen van dit artikel krijg ik opnieuw wat vertrouwen. Ondanks het feit dat er al verschillende mensen zijn overleden aan de ziekte, is dit toch een lichtpuntje waar de medische wereld zich aan kan vastklampen. Het was misschien wel een experimenteel vaccin dat deze vrouw kreeg, het heeft alleszins geholpen want de vrouw is definitief genezen van de ziekte.

Het feit dat haar hond uit voorzorg afgemaakt werd, is natuurlijk een pijnlijke zaak. Zeker omdat het baasje van de hond de ziekte overleefd heeft en de hond dus ook helemaal niet afgemaakt moest worden.

Hopelijk blijft de ziekte in beperkte maten aanwezig in Europa en wanneer er meer gevallen optreden, hoop ik dat de dokters de juiste medicatie toedienen zodat de ziekte bestreden kan worden!

Laatst aangepast door M*rijne.Vluymans : 21st October 2014 om 19:15.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd October 2014, 14:34
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Ik vind dit toch wel heel goed nieuws! Ik heb ook gelezen dat men in Nigeria de ziekte onder controle heeft en zelfs het land heeft uitgedreven om het zo te zeggen. Dat geeft toch een beetje hoop. Door de onwetendheid over de ziekte zijn er zoveel mensen overleden, maar dankzij onze moderne wetenschap dat nooit stilstaat, en door het harde werk van veel organisaties, zijn er nu toch positievere resultaten geboekt. Ik ben echt heel blij voor de vrouw in kwestie die nu is genezen. Zij is het bewijs dat er wel degelijk iets aan gedaan kan worden. De natuur heeft eventjes hard toegeslagen en veel slachtoffers gemaakt, maar de mensheid slaagt terug en dat is goed. Zo bewijzen we toch elke keer opnieuw dat we altijd terug overeind krabbelen, wat er ook gebeurt. Soms heeft de wetenschap iets eng, omdat ze precies alles kan "kennen", maar nu juich ik het zeker toe!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.