actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th March 2017, 08:33
Ev*lienVanzummeren Ev*lienVanzummeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2017
Locatie: Vielsalm
Posts: 37
NMBS en De Lijn lanceren nog dit jaar gezamenlijk abonnement

NMBS en De Lijn lanceren nog dit jaar gezamenlijk abonnement



Dit jaar nog kunnen reizigers in Antwerpen tegelijk een vervoersbewijs kopen voor de trein en de tram. De NMBS en De Lijn plannen ook een partnership in Gent.


De twee vervoersmaatschappijen willen de reiziger vlot laten schakelen tussen de verschillende vormen van vervoer. De eerste stap is een proefproject met een gezamenlijk abonnement met geïntegreerde tarieven. Dat schrijft Metro vrijdag. Daarvoor zullen reizigers gebruik kunnen maken van de bestaande MOBIB-kaarten.

Een exact moment is er nog niet vastgelegd, maar voor het einde van het jaar zullen reizigers in Antwerpen tegelijk een vervoersbewijs voor de trein, de tram en de bus kunnen aanschaffen. 'Het idee is ontstaan door de grote wegwerkzaamheden in Antwerpen', zegt NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. 'Het leek ons het ideale moment om het idee uit te testen.'

Voor de effectieve uitrol van het project is het nog wachten op de goedkeuring van de federale en Vlaamse ministers van Mobiliteit, François Bellot (MR) en Ben Weyts (N-VA). Daarna zal ook duidelijkheid komen over de prijzen van de tickets. Regeringspartij N-VA schaart zich alvast achter het voorstel.

In Brussel bestaat al een samenwerking tussen NMBS, De Lijn, MIVB en TEC. Wie er een JUMP-ticket koopt kan de trein, tram, bus en metro nemen ongeacht bij welke vervoersmaatschappij het ticket werd gekocht.

Bon: DS

Eigen mening: Ik vind dat dit een hele vooruitgang is. Ik ben hier namelijk zeer positief over. Elke week opnieuw moet ik van Turnhout naar Vielsalm. Dat is een lang traject van 4 uurs. Zelf weet ik dus dat openbaar vervoer niet altijd even gemakkelijk is. Als er een probleem was met een trein, dan mocht je geen bus nemen. Met andere woorden, je trein ticket zou dan niet geldig zijn. Je moest effectief wachten op vervang bussen van de NMBS. Dit zorgde echter wel voor chaos. Je was nooit zeker of je wel een plaats had in de vervang bus. Daardoor duurde mijn rit geen 4 uurs maar wel 6uurs. Wanneer ik aan een controleur vroeg hoe dit allemaal kwam, antwoordde hij me dat DELIJN en de NMBS helemaal niet goed samen kunnen werken. Dit is echt niet bij een keer gebleven. In tegendeel, dit gebeurd vaak.
Mijn conclusie is dus, dat ik heel enthousiast ben over de samenwerking van DELIJN en de NMBS. Nu vraag ik me wel af waarom ze dit willen beperken tot Antwerpen. Dit zou niet alleen in Antwerpen mogelijk moeten zijn maar over heel België.

Laatst aangepast door Ev*lienVanzummeren : 10th March 2017 om 08:46.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.