actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2013, 19:14
Kevin.V*nckx Kevin.V*nckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Oostmalle
Posts: 28
Meer dan 151.000 mensen schreven zich in op www.bel-me-niet-meer.be

Eind augustus hadden zich al 151.774 mensen aangemeld op de website www.bel-me-niet-meer.be om geen ongewenste reclame meer te ontvangen via telefoon. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Consumentenzaken Johan Vande Lanotte op een schriftelijke vraag van Nele Lijnen (Open Vld).
Het parlement keurde midden vorig jaar een wet goed die bedrijven op straf van zware boetes verplicht om hiermee rekening te houden. De site werd gelanceerd in maart.

Ondanks de nieuwe wetgeving en de opstart van de website blijven er bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van de FOD Economie, KMO, Middenstand en Energie klachten binnenkomen van burgers over niet-naleving van de regelgeving betreffende ongewenste reclame vanwege bedrijven.

In de periode maart-augustus 2013 ontving de dienst hierover 797 klachten. Momenteel lopen er meerdere onderzoeken. In de vermelde periode werd reeds tegen 9 ondernemingen een PV van waarschuwing opgemaakt.

‘Van deze ondernemingen wordt de handelswijze opgevolgd. Wanneer ze zich binnen de gestelde termijn niet aan de regelgeving conformeren kan hen in eerste instantie een boete worden opgelegd die kan oplopen tot 25.000 euro’, aldus Vande Lanotte.

bron: De Standaard - 12/11/2013 - 13:25
http://www.standaard.be/cnt/dmf2013...ampaign=seeding

Mening:
De website is een zeer goed initiatief en kan zo de vele klachten verhelpen. Ook de bijhorende boetes voor ondernemingen is doeltreffend en zal zo het probleem verhelpen.

Veel mensen zijn, wat hun telefoon- en gsmleven betreft, zeer terughoudend en weten soms niet welke opties er zijn om vele problemen op te lossen. Zo denk ik aan bijvoorbeeld aan dit probleem (dus ongewenste reclame via telefoon), maar ook de veranderende tarieven en de mogelijkheid om zonder kosten van tariefplan te veranderen. Daarom denk ik dat communicatie zeer belangrijk is voor het publiek. Wat deze website betreft is deze communicatie ook zeer belangrijk, omdat ik er best wel zeker van ben dat er nog vele mensen zich zouden inschrijven, maar momenteel niet van het bestaan van de website afweten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.