actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2013, 23:16
M*ssimo.Circo M*ssimo.Circo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Booischot
Posts: 25
Italiaanse president sluit gratie voor Berlusconi uit

De Italiaanse president Giorgio Napolitano heeft geen intentie om voormalig premier en senator Silvio Berlusconi gratie te verlenen. De Italiaanse Senaat moet op 27 november stemmen over de verwijdering van Berlusconi.

Verwacht wordt dat de Italiaanse Senaat voor de verwijdering van Berlusconi zal stemmen. De conservatieve leider werd begin augustus veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan drie jaar al is kwijtgescholden, voor fiscale fraude.

Het kantoor van Napolitano zei volgens het persagentschap ANSA dat er geen voorwaarden zijn om Berlusconi gratie te verlenen. Ook uitte het kritiek op de uitspraken van de voormalige premier gisteren. Hij sprak toen op een bijkomst van zijn partij PdL. Hij vergeleek zijn veroordeling en dreigende verwijdering uit de Senaat met een "staatsgreep" en een "politieke moord". Hij zei bovendien dat het "belachelijk en onaanvaardbaar" zou zijn, indien hij gemeenschapsdienst zou moeten verrichten.

Berlusconi had eerder ook al aangekondigd dat hij geen presidentiële gratie zou vragen, want dat zou zijn "waardigheid" beledigen. Zijn partij is van plan om op de dag van de stemming in de Senaat op straat te protesteren.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...sconi-uit.dhtml

Mening: Ik vind dit heel goed dat de Italiaanse president Giorgio Napolitano gratie voor Berlusconi wil uitsluiten. Dit is goed voor het Italiaanse volk. Berlusconi mag dan wel heel populair zijn, in Italië moet het volk hem niet. Hij heeft in het verleden al aan fraude gedaan en toen hij aan de macht stond in Italië haalde hij er eigenlijk meer voor zichzelf uit dan voor zijn volk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2013, 14:13
Valerie.Pandelaers Valerie.Pandelaers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 99
Ik moest al lachen bij de eerste zin van het artikel, waar men Berlusconi als "een conservatief leider" beschrijft.
Ik vind het zeker en vast iets goeds dat er een einde is gekomen aan zijn toch wel uitgebreide machtspositie. Zoals Massimo al zei, heeft Berlusconi meer uit zijn regeerperiode gehaald dan het Italiaanse volk zelf.
Als ik zijn naam hoor moet ik ook niet alleen denken aan de politiek, maar ook aan de heerschappij op gebied van media. Wat me wel verwonderd heeft over deze man is dat hij het eigenlijk vrij lang heeft volgehouden als president.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.