actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th October 2012, 12:18
R*nec.cool R*nec.cool is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Pulle
Posts: 38
Vrouwen winnen gevecht om gelijk loon

In Birmingham, Engeland, hebben 174 vrouwen een rechtszaak voor het Britse Hooggerechtshof gewonnen die hen in staat stelt om een schadevergoeding te eisen van de stad. De vrouwen, nu allen met pensioen, deden laaggeschoold maatschappelijk werk zoals ondermeer thuishulp, schoonmaken en koken en dit aan een zeer karig loon.
Mannen die een gelijkaardige job uitvoerden verdienden aanzienlijk meer, dit ligt voornamelijk aan het feit dat de mannen extra premies toegekend kregen.
Verwacht wordt dat nog zeker duizend andere misnoegde ex-werknemers zich bij de klacht aanmelden.

De Morgen 26-10-2012

Dit toont nog maar eens aan dat, ondanks het feit dat de westerse landen zogenaamd geëmancipeerd zouden zijn, vrouwen nog altijd moeten opboksen tegen de voordelen die aan mannen toebedeeld worden. Het trieste van de hele zaak is dan nog dat de vrouwen eerst al hun gelijk moesten halen bij het Hooggerechtshof voor dat ze kregen wat hen toch normaal gezien rechtens toekomt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th October 2012, 18:02
Lien Wijnants Lien Wijnants is offline
Lien Wijnants
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Minderhout
Posts: 25
Het is toch gewoon niet te geloven dat mannen die dezelfde job uitvoeren als vrouwen meer geld krijgen dan die vrouwen!

Het zal nog wel iets van vroeger zijn, maar dan nog snap ik niet waarom mannen meer geld moeten krijgen dan vrouwen!

Deze vrouwen hadden al lang hetzelfde loon moeten krijgen als hun mannelijke collega's. Wat zeg ik? Zij hadden al altijd hetzelfde loon moeten krijgen. Ik vraag me af wie ooit beslist heeft vrouwen minder geld te geven.

Dit is nog maar eens het zoveelste bewijs dat vrouwen nog altijd onderschikt zijn in onze samenleving. Dit terwijl wij evenveel moeite doen als onze mannelijke collega's. Vaak moeten we er thuis het huishouden ook nog bijnemen.
Ik ben dan ook blij dat deze vrouwen eindelijk toegekend krijgen wat ze verdienen. Beter laat dan nooit zullen we maar denken!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2012, 22:28
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
Ik deel de meningen hieronder en ik vind het zeker ook betreurenswaardig dat er gerechtelijke stappen ondernomen moeten worden door deze vrouwen om gelijk behandeld te worden.
Het is zo dat er voor vrouwen soms een soort glazen plafond blijkt te zijn. In sommige culturen al wat meer dan andere. Gelukkig is in ons land de vrouw al redelijk geëmancipeerd, maar zelfs in Engeland komt het nog voor dat de vrouwen geen eerlijke en gelijke kans krijgen. Af en toe horen we in ons eigen landje ook voorvallen van vrouwen die niet dezelfde kansen krijgen dan mannen. Hopelijk evolueert deze gelijkheidsstrijd verder in de positieve richting.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.