actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th February 2011, 16:10
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Egypte plant vandaag massale overwinningsmars

Egypte plant vandaag massale overwinningsmars

Egyptische betogers die strijden voor democratie hebben een overwinningsmars gepland in Kaïro om de omverwerping van het regime van president Hosni Mubarak te vieren. De mars moet na het wekelijkse vrijdagmiddaggebed plaatsvinden. Mubarak trad vorige week vrijdag af na wekenlange protesten.
"Morgen is er een miljoenmensenmars om de revolutie en haar eisen te beschermen'', twitterde de Egyptische Mohanned. "We verwelkomen iedereen tot het nieuwe Egypte. Een nieuw land dat tot stand kwam op het Tahrirplein. Een land van eenheid, vrede, vrijheid en rechtvaardigheid voor iedereen'', schreef Laila op Facebook.

Zwart en wit
Andere groepen zijn van plan de straat op te gaan om hun excuses aan te bieden aan Moebarak voor de manier waarop hij moest vertrekken. Ook willen ze hun erkenning laten zien voor wat hij heeft bereikt in de afgelopen decennia. De betogingen beginnen op verschillende plaatsen in Kaïro, en naar verwachting ook in Alexandrië. De aanhangers van Mubarak zullen zwart dragen, de overwinnaars wit.

Verre van normaal
De Hogere Raad van de Strijdkrachten, die de macht van Moebarak overnam, staat onder druk van activisten. Die eisen vrijlating van politieke gevangenen en opheffing van de noodtoestand. Ook willen ze dat er snel vrije en eerlijke verkiezingen plaatsvinden. Het leven in Egypte is nog verre van normaal na de machtswisseling met tanks in de straten, stakende werknemers, gesloten banken en scholen. (anp/odbs)

bronvermelding: http://www.hln.be/hln/nl/9556/Opsta...ningsmars.dhtml

Mening: Eindelijk goed nieuws uit Caïro. Deze protest actie heeft lang genoeg geduurd. Ik begrijp niet waarom deze situatie zolang heeft geduurd. Al de rellen, gewonden,... voor één persoon. Eindelijk heeft Moebarak zijn moed (en macht) bij elkaar gesprokkeld en afstand gedaan. Wat ik een zeer verstandige keuze vindt. Het volk is in dit opzicht wel goed, om op de straten te komen om eerbied te tonen voor hem. Hij heeft ten slotte heel veel voor Egypte gedaan. In het begin van heel deze situatie dacht ik: "Wat is dit nu weer." Ik begrijp waarom mensen in opstand komen, maar de manier waarop vindt ik niet oké. Dit kan ook op andere manier. Stel dat hij geen troon afstand deed? Wat zo er dan nog allemaal gebeuren?

Maar dit is niet zo het geval. Hij heeft troon afstand gedaan, dus oké. Wat in het artikel ook terug te vinden is, dat Egypte nieuw Egypte geworden is. Dit vindt ik persoonlijk van niet. Egypte zal nog een lange periode deze situatie met zich mee dragen. Deze betoging heeft volgens mij geschiedenis geschreven. Egypte zal nooit meer het Egypte zijn van vroeger. Ik hoop, vooral voor de mensen van Egypte, dat het leven voor hen gaat beter.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.