actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th April 2017, 15:02
Bart.V*nderLinden Bart.V*nderLinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Nijlen
Posts: 100
de mening van Bart

Roken is erg schadelijk. Het is bij verbranding erg toxisch en er zitten zware metalen in. Ik ben het niet eens met de mening van Nick dat we de prijs moeten verhogen. Dit zal er niet voor zorgen dat mensen minder gaan roken. Ook de reclame op de pakjes zorgt er niet voor dat mensen stoppen met roken. Het probleem moeten we bij de wortel aanpakken, niet door regeltjes en middelen te gebruiken. Roken is ook een traditie. In diverse religies zie je dat er aan rookgelegenheden wordt gedaan. Het heeft dus ook een sociaal aspect, dat dikwijls over het hoofd gezien wordt.
Je beslist zelf wat je met je lichaam doet, en roken verbieden zal een tegengesteld effect hebben, zoals we al hebben gezien bij de war on drugs.

Wat kunnen we dus doen? Welnu, we kunnen overigens eens gaan kijken naar andere planten, bijvoorbeeld hop. Hop zit in bier, maar kan evengoed ook worden gerookt en heeft een betere smaak, is minder toxisch en heeft ook geen bijwerkingen (buiten een rustig gevoel). Het is natuurlijk ook de nicotine die het roken verslavend maakt, maar eens mensen massaal overstappen op een alternatief (een gezondere plant als de tabaksplant) zal dit wel goed lopen.
We zien nu al dat in opmars de elektronische sigaret is. Zelf heb ik er vandaag eentje gekocht, en ik zie ook veel mensen rondom me hetzelfde doen. Dit is een oplossing voor rokers, aangezien je toch nog kan roken maar niets verbrand.

Dat het sterftecijfer het hoogste ligt in " slechts vier landen: China, India, de VS en Rusland" verbaasde me niet. Deze grootlanden hebben waarschijnlijk sterke tabak met een hoog teergehalte (toxiciteit verbrandingsstof). Ook zij zullen meer roken dan bijvoorbeeld de Belgen (Hoeveelheid). Deze combinatie zorgt ervoor dat dit dodelijk kan zijn. Zoals met alles het geval is, rook met mate.

De overheid probeert middelen in te schakelen, maar faalt hier naar mijn inziens in. Maggie De Block heeft zelfs online winkels voor elektronische sigaretten verboden in België. Zoek nu toch eens naar alternatieven die je legaal op de markt kan brengen. Er bestaan duizenden plantensoorten, zo is er al greengo tabak: een tabak met eucalyptus en nog 3-4 andere plantensoorten. Veel beter dan de tabak en zonder nicotine.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.