actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th October 2014, 13:17
cedric.v*ndewater cedric.v*ndewater is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 46
Jeugdwedstrijd eindigt in knokpartij

Wilrijk / Mechelen / Heffen - Een voetbalwedstrijd tussen jeugdteams (U15) van FC Turkuaz en SK Heffen (Mechelen) is zaterdagmiddag in Wilrijk ontaard in een kleine veldslag tussen spelers, ouders en clubverantwoordelijken. De Antwerpse politie moest tussenbeide komen om de gemoederen te bedaren. Tijdens de schermutselingen raakte een ouder gewond aan het hoofd.

De jeugdwedstrijd tussen de knapen van FC Turkuaz uit Wilrijk en SK Heffen uit Mechelen is zaterdag stilgelegd, nadat spelers, clubofficials en supporterende ouders het met elkaar aan de stok hadden gekregen.
Aanleiding van de kleine veldslag die in Sportcentrum Ter Beke aan de Moerelei werd uitgevochten, was het optreden van de scheidsrechter. De bezoekers van SK Heffen voelden zich benadeeld en uitten hun ongenoegen, waarop er ruzie ontstond met de aanhang van de thuisploeg.

“De scheidsrechter liet zware tackles onbestraft. Hij floot radicaal tegen ons. Het was zo erg dat onze jongens zelfs geen duels meer durfden aan te gaan”, zegt René Verlinden, jeugdafgevaardigde van SK Heffen. “Ik vroeg de verantwoordelijke van FC Turkuaz om zijn spelers te kalmeren, want de ouders van onze spelers drongen er al bij onze trainer op aan om de wedstrijd stop te zetten.”

Vrijwillige scheidsrechter

Bij FC Turkuaz geeft men een andere versie van de tumultueuze middag. “Omdat er geen scheidsrechter was komen opdagen, hebben we in overleg met onze tegenpartij een vrijwillige scheidsrechter, die verbonden is aan een andere club, aangesteld. Die jongen deed zijn best, maar hij werd vrijwel onmiddellijk het mikpunt van commentaar en racistische opmerkingen”, zegt Mesut Urgenli, voorzitter van FC Turkuaz.

Bron:Gazet van Antwerpen
Eigen mening: Ik verschiet er niks van dat zoiets gebeurd ik vind de sfeer ook meestal bij een voetbalwedstrijd aan de agressieve kant niet dat ik er vaak een zie. Maar hoe de spelers de scheidsrechter behandelen en de fans gaat soms te ver het is helemaal niet makkelijk om scheidsrechter te zijn en het is zo ondankbaar. Ik heb de match zelf niet gezien het kan zijn dat de scheids echt zeer slecht aan het fluiten was maar dan nog moeten er geen klappen vallen maar er zou wel meer controle moeten zijn op een match.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.