actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2007, 14:21
Stijn Neefs Stijn Neefs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: herentals
Posts: 77
Het circus van de Wetstraat

Ik keek gisteren (22 november) naar de uitzending van Villa politica. Ik moet toegeven, ik vind het best eens leuk om naar de debatten te kijken, vooral dan in het Vlaams parlemen. Soit, ze zaten in de Kamer. Ik schrok toen ik naar dat circus zat te kijken. De Kamer zit half vol, iemand spreekt, geen kat die luistert. Opvallend was wel, dat wanneer de Vlaams Belang kopstukken aan het woord waren, er toch minder geroesemoes te horen was.
Het wordt hoog tijd voor een nieuwe regering, zodat deze vertegenwoordigers des volks iets te doen hebben, want zoals ze daar nu bezig zijn, zijn ze ons belastingsgeld niet waard!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2007, 11:20
Stef Vandycke Stef Vandycke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Mol
Posts: 50
Het is inderdaad zo dat veel parlementairen op dit moment verzaken aan hun verplichtingen ...
Ik meen me te herinneren dat enkele jaren geleden een rapport is verschenen over de gemiddelde aanwezigheid van Vlaamse Parlementairen, maar het exacte resultaat weet ik echter niet meer. Sommige toenmalige parlementairen waren echter nauwelijks aanwezig in de plenaire vergaderingen of de commissievergaderingen. Hoog tijd om hetzelfde te (her)doen op federaal en regionaal niveau?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th November 2007, 11:57
maarten.gilops maarten.gilops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Sint-Lenaarts
Posts: 73
Persoonlijk vind ik het ook altijd grappig om naar een kamerdebat te kijken. Vooral toen de CD&V nog in de oppositie zat. Pieter De Crem was altijd leuk om naar te kijken, zijn uithalen waren soms scherp (meestal terecht) dat er een spontane glimlach om mijn lippen kwam te staan. Ook hij klaagde toen over de grote afwezigheid van de volksvertegenwoordigers. Al betwijfel ik dat dit ooit er op zal beteren. Tenzij we hen bij het handje nemen en zeggen: “ nu moet je elke vergadering komen!” Ach ja ik zal De Crem missen als oppositielid, maar met wat geluk zien we hem daar wel terug. Als de regeringsonderhandelingen mislukken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.