actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th February 2014, 11:48
A*ron.Simsek A*ron.Simsek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 101
Zelfstandigen krijgen voortaan evenveel kinderbijslag als werknemers

Zelfstandigen krijgen voortaan evenveel kinderbijslag als werknemers

Zelfstandigen en werknemers krijgen voortaan gelijke kinderbijslag. De plenaire Kamer heeft dat donderdagavond goedgekeurd, enkele maanden voordat die bevoegdheid naar de deelstaten overgaat. Tot vandaag kreeg een eerste kind van een zelfstandige nog 84,43 euro, tegenover 90,28 euro voor dat van een werknemer.

Door de nakende gelijkschakeling zal de kinderbijslag voor zelfstandigen op ruim tien jaar met 140 procent gestegen zijn, onderstreepte bevoegd minister Sabine Laruelle (MR) in november nog. Een toeslag voor zelfstandigen die gebruik maken van de faillissementsverzekering - 45,96 euro voor het eerste kind - moet ondernemers in moeilijkheden ook een extra handje helpen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140227_01002124
De Standaard 27/02/2014

Mening:
Het is enorm belangrijk dat de gelijkheid van de mens voorrang krijgt. Kinderen van zelfstandigen kosten namelijk evenveel als de kinderen van de gewone werknemer. Uit ervaring heb ik gemerkt dat zelfstandigen niet altijd 'de rijken' onder ons zijn. Zelfstandigen kunnen ook het gewone loon hebben per maand, net zoals dat van de werknemer. Kijk naar het pensioen dat voor zelfstandigen minder tot niets was ten opzichte van het pensioen van de werknemer. Er komt via deze weg meer gelijkheid tussen de gewone werknemer en de zelfstandige.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th March 2014, 10:46
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Zelfstandigen krijgen evenveel kinderbijslag als werknemers

Meestal denken mensen dat zelfstandigen rijker zijn dan andere mensen, maar dit is meestal niet zo. Mensen die dit denken houden er geen rekening mee dat zelfstandigen meer kosten hebben dan werknemers. Uit het artikel blijkt dat zelfstandigen ook een lager pensioen genieten. Dit zou allemaal niet mogen. We leven in een land waar iedereen gelijke kansen krijgt. Waarom zouden zelfstandigen dan minder kinderbijslag en minder pensioen moeten krijgen? Ik vind het goed dat het goedgekeurd is dat ook deze mensen een hogere kinderbijslag krijgen. Kinderen zijn duur! Eten, kledij, hobby's, school, gezondheidskosten (ziekte, inentingen,...). Kinderen van zelfstandigen zijn even duur als kinderen van werknemers. Daarom vind ik het niet meer dan normaal dat iedereen van evenveel kinderbijslag moet kunnen genieten.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 6th March 2014, 11:31
J*LIE.VORSSELMANS J*LIE.VORSSELMANS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 109
Mijn vader is zelfstandig en keert elke maand een normaal loon uit naar zichzelf. Het is van dat geld dat wij moeten leven. En geloof me vrij dat het leven van zelfstandigen niet altijd gemakkelijk is. Het is duwen, trekken en stoten om iets meer te bereiken. Er zijn ook nog heel veel kosten en rekeningen die zelfstandigen dienen te betalen en dat is waaraan veel mensen niet denken, volgens mij. Daarom leven wij ook van een normaal loon net zoals de rest, want mijn vader moet in staat blijven om alles te kunnen bekostigen en te sparen voor later. Daarom is evenveel kinderbijslag voor kinderen van zelfstandigen zeker welkom. Deels omdat wij gelijk zijn, maar deels ook omdat zelfstandigen zeker niet rijker zijn en ik denk dat zelfstandigen ook wel eens iets verdienen. Ze moeten hard werken, veel betalen, en dan is meer kinderbijslag zeker welkom, alsook meer pensioen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.