actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th December 2012, 13:51
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Patrick Janssens stapt uit Antwerpse gemeenteraad

Patrick Janssens stapt uit de Antwerpse gemeenteraad. Hij zit het niet zitten om een rol op te nemen in de oppositie tegen de nieuwe burgemeester Bart De Wever.

Patrick Janssens zit vanaf 1 januari niet langer in de gemeenteraad van Antwerpen. Dat deelde hij aan de nieuw verkozen SP.A-fractie in Antwerpen mee.

De SP.A zal de komende zes jaar in Antwerpen oppositie voeren. Die rol ziet Janssens voor zichzelf niet weggelegd.

Ongeloofwaardig

"De afgelopen 10 jaar heb ik als burgemeester altijd geprobeerd een verzoenende rol te spelen, boven de partijpolitieke discussies te staan en op een constructieve manier met iedereen samen te werken. Ik was ervan overtuigd dat dit het beste was voor Antwerpen en voor alle Antwerpenaars. Het ligt niet in mijn aard en zou ook ongeloofwaardig zijn om nu plots een heel andere rol op te nemen", luidt het.

Talent

"Ik ben de vele tienduizenden kiezers die geloven in ons project voor Antwerpen zeer dankbaar en ben ervan overtuigd dat we dat project ook vanuit de oppositie verder kunnen en moeten bewaken. Maar dat gebeurt beter door andere mensen dan door een ex-burgemeester. In de nieuwe generatie die nu klaarstaat is bijzonder veel talent aanwezig en ik heb er alle vertrouwen in dat zij op een succesvolle manier zullen blijven werken aan de best mogelijke stad", besluit Janssens.

Hij laat tot slot weten dat hij zich, "net zoals de voorbije weken, zal onthouden van commentaar over de politieke actualiteit". (Belga/EE)

Bron: De Knack (8/12/2012)

Commentaar: Ik vind het knap van Janssens dat hij zijn 'verlies' toegeeft en hier niet moeilijk over doet. Hij stapt uit de oppositie omdat deze rol niet voor hem is 'weggelegd', dit begrijp ik volkomen. Hij wil deze rol niet op zich nemen aangezien hij de verkiezingen 'verloren' heeft en hij zich dan ook niet meer wilt bemoeien met de gang van zaken. Zoals hij zegt heeft hij steeds geprobeerd om een 'verzoenende' rol te spelen tussen de verschillende politieke partijen. Als hij nu opeens in de oppositie zou gaan, dan zou dit helemaal het tegenovergestelde zijn van zijn 'ideeën'. Ik vind het dus zeer professioneel dat hij een stapje opzij doet. Ik vind het ook knap dat hij niet twijfelt over het bestuur en dat hij aanhaalt dat er wel degelijk talent zit in het nieuwe stadsbestuur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.