actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2012, 14:40
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Gezinnen met budgetmeter betalen te veel

Gezinnen met budgetmeter betalen te veel

Gezinnen die elektriciteit krijgen via een budgetmeter betalen te veel voor hun stroom en vaak blijft dat zo nadat ze hun schulden hebben afbetaald. Daar wil Vlaams parlementslid Sonja Claes (CD&V) komaf maken met een nieuw decreet, zo staat zaterdag te lezen in het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

Klanten die wegens wanbetaling geschrapt worden bij de elektriciteitsleveranciers kunnen terecht bij de distributienetwerkbeheerders voor stroom.

Uit onderzoek van Claes, gebaseerd op de V-test van de Vlaamse energieregulator VREG, blijkt nu dat de tarieven van de netwerkbeheerders amper verschillen van die van de leveranciers. Een vierkoppig gezin dat 3.500 kWh verbruikt betaalt daarvoor 938,01 euro. Ook mensen die al maanden schuldenvrij zijn, blijven stroom afnemen van de netwerkbeheerder.

Claes gaat een voorstel indienen dat netwerkbeheerders verplicht de prijzen te doen dalen, en hen verbiedt klanten aan te houden die meer dan drie maanden schuldenvrij zijn.

Bron: De Standaard

------------------------------------------------------------------------
Mijn mening:
Ik vind het ronduit schandalig dat gezinnen met een budgetmeter meer moeten betalen tot zij hun schulden terugbetaalt hebben. Meestal gaat het om gezinnen die het financieel al moeilijk hebben en waarom moeten zij dan meer betalen? Zolang zij hun schulden aflossen vind ik niet dat zij nog meer moeten betalen op energie, omdat het al zo duur is. Ze gaan het probleem hierbij alleen nog maar erger maken denk ik dan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2012, 22:10
charlotte.verboven charlotte.verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: malle
Posts: 112
Is dit niet schandalig?! Deze mensen hebben het al zo moeilijk om hun elektriciteit te betalen en dan betalen ze nog te veel ook! Dit vind ik echt niet kunnen. Het wordt tijd dat de overheid hier iets aandoet. Dit kan toch niet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.