actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th November 2013, 10:32
Evelien.Verlinden Evelien.Verlinden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Wiekevorst
Posts: 120
Winteropvang vandaag niet gestart

Het winterplan had vandaag moeten starten, maar er is nog geen akkoord tussen Samusocial en de bevoegde Brusselse ministers, Brigitte Grouwels (CD&V) en Evelien Huytebroeck (Groen). Dat meldt VRT radio. Grouwels zegt echter dat Samusocial al mag beginnen met de opvang van daklozen.
Net als vorig jaar is het de bedoeling dat Samusocial, een vereniging die daklozen het hele jaar door opvangt, tijdens de wintermaanden de uitgebreide opvang voor daklozen coördineert. Stad Brussel en het gewest maken extra plaatsen vrij, Samusocial zorgt voor begeleiding en coördinatie. Maar dat loopt dit jaar niet van een leien dakje.

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) uitte gisteren al haar bezorgdheid over het uitblijven van de winteropvang. Vandaag zegt Samusocial op VRT radio dat er nog geen akkoord is.

Grouwels laat echter weten dat Samusocial wel al kan beginnen aan de opvang. ‘Wij hebben een regeringsbeslissing, maar die is nog niet getekend, omdat Mayeur (voorzitter van het OCMW Brussel, red.) nog geen tijd had’, zegt ze op het radionieuws van VRT. ‘Maar Samucal kan in elk geval al beginnen aan de opvang.’

Bron:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131115_00839684
DS 15 november 2013

Mijn mening:
Persoonlijk vind ik dat het hoog tijd wordt, dat men een beslissing neemt rond dit gegeven. Tenslotte worden de dagen er niet warmer op, en hebben we ondertussen al enkele vriesnachten achter de rug. Ik ben dan ook blij dat Maggie De Block inziet, dat dit toch wel een verontrustend probleem is. Ik hoop dan ook dat Samusocial snel terug orde vindt in de chaos, en men terug kan starten met het hervatten van de opvang voor daklozen.Want het ontbreken van een handtekening mag toch geen reden zijn, om deze mensen letterlijk en figuurlijk in de kou te laten staan?
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.