actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2012, 14:54
Yoeri van Helvoirt Yoeri van Helvoirt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Tilburg
Posts: 81
Inbreker dood na vechtpartij met bewoners in Diessen

Een 37-jarige man is vannacht in het Brabantse Diessen overleden na een vechtpartij met de bewoners van het huis waar hij aan het inbreken was.

De inbreker werd rond half vier 's nachts betrapt door de bewoners van een huis aan de Rijtseweg. Daarbij ontstond een vechtpartij. Toen agenten bij het huis aankwamen, was de man buiten bewustzijn. Hij is ter plekke gereanimeerd, maar overleed kort na aankomst in een ziekenhuis.

Bewoners niet gearresteerd
Ook de bewoners raakten gewond. Ze zijn na behandeling naar het politiebureau overgebracht voor verhoor, maar zijn volgens de politie niet gearresteerd.

Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk, maar sinds twee jaar geldt dat politie en justitie soepeler omgaan met mensen die hun eigen huis verdedigen tegen overvallers en inbrekers.

Gemunt op volières
Buurtbewoners vertellen tegen Omroep Brabant dat de inbreker het mogelijk had voorzien op de volières in de tuin van de bewoners. Er zouden al eerder vogels zijn weggehaald en daarom had de man zijn volières al beveiligd door op een muur metalen pinnen aan te brengen. De politie kan dit nog niet bevestigen.

Bron:
http://www.rtl.nl/components/actuee...n_Diess en.xml

Mening:
Het is altijd erg wanneer iemand overlijdt door andermans toedoen. Toch heb ik weinig medelijden met het lot van deze inbreker. Wanneer je inbreekt weet je dat je het risico loopt om de bewoners van het huis tegen te komen. Zelf kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen wat ik zou doen als ik s' nachts een inbreker in mijn huis zou horen, maar ik begrijp de reactie van de bewoners van deze woning volledig.
De laatste paar jaar is het rechtssysteem in Nederland ten aanzien van soortgelijke zaken versoepeld. Eerst was het nog zo dat je vervolgt kon worden wanneer je een inbreker hardhandig de deur wees, tegenwoordig worden de bewoners vaker in het gelijk gesteld. Wel wordt er onderscheidt gemaakt tussen noodweer, en noodweer exces. Het is niet de bedoeling dat je buitenproportioneel geweld gebruikt tegen een inbreker. Wel kan ik me voorstellen dat je zo geschrokken bent dat je niet meer met je volle verstand bij bent. Ik kan me dan ook goed indenken dat je er alles aan probeert te doen om de inbreker uit te schakelen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.