actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th August 2012, 23:33
Jaan Vervoort Jaan Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Broechem
Posts: 90
Nederlandse vrouwen opgelicht met verkeerde borstimplantaten

Tientallen Nederlandse vrouwen die borstimplantaten kregen, zeggen te zijn opgelicht door plastisch chirurgen en andere artsen. De artsen gebruikten goedkope implantaten van het omstreden merk PIP, terwijl de vrouwen borstprotheses van duurdere, gerenommeerde merken was beloofd. Dat blijkt uit zaterdag verschenen onderzoek van RTL Nieuws.
De oplichting gebeurde in privéklinieken, maar ook in reguliere ziekenhuizen. Het gaat om vrouwen die om medische redenen (zoals bijvoorbeeld borstkanker) en om cosmetische redenen een borstoperatie ondergingen. RTL Nieuws sprak met letselschade-advocaten, medewerkers van privéklinieken, patiëntenmeldpunten en artsen.

Het nieuwsprogramma bekeek twintig zaken van vrouwen die verklaren in Nederlandse klinieken en ziekenhuizen te zijn opgelicht. Volgens het patiënten-meldpunt 'Legaal Verminkt' zijn er ook meldingen van tientallen Nederlandse vrouwen die dat in Belgische klinieken of ziekenhuizen is overkomen.

Hoeveel vrouwen exact andere dan de beloofde implantaten hebben gekregen, is onduidelijk. Vaak wordt de fraude pas ontdekt als de implantaten na klachten moeten worden verwijderd. Volgens de website van NRC heeft een vrouw al een schadevergoeding geëist, maar zijn er meer vrouwen van plan een klacht in te dienen.

Sinds eind vorig jaar is er onder vrouwen met borstprotheses van het merk PIP veel onrust ontstaan. Vrouwen zijn bang dat ze door lekken in de implantaten auto-immuunziekten of bindweefselziekten hebben gekregen.
bron: De Standaard

Mening: Ik ben enorm teleurgesteld. Ik verwacht totaal zo'n gedrag niet van de dokters die dit hebben gedaan. Dokters leggen zo zelf een dokterseed af :
'' Ik zal de behandeling gebruiken om de zieken te helpen naar mijn bekwaamheid en inzicht, maar nooit om schade te berokkenen of onrecht te doen. ''
Dit is een stukje van de eed. Wat mij toch opvalt dat er hier toch wel onrecht is gebeurd. Betekend de eed dat zij hebben afgelegd dan niets voor hun! Ik vind het zeer laag.
En de vrouwen die zo'n protheses hebben laten steken zijn er die bvb al borstkanker hebben gehad. Zij hebben al voor hun leven gevreesd en nu kunnen ze weer zorgen maken voor auto-immuunziekten of bindweefselziekten. Hadden deze personen al niet genoeg te verwerken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.