actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2010, 15:57
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
"Op weg naar een verdere uitkleding van België"

De demarche van Open Vld heeft een akkoord over BHV niet meteen dichterbij gebracht. De beslissing van voorzitter Alexander De Croo heeft de Franstaligen alleszins wel danig doen schrikken. Dat meent onze Wetstraatjournalist Paul Geudens.

Alexander De Croo verbaasde donderdagavond voor de tweede keer op een dag, met de mededeling dat hij toch nog de deur op een kier laat voor verdere onderhandelingen. Daarmee lijkt zijn beslissing om met Open Vld uit de regering te stappen meer een poging om aan de Franstaligen te tonen dat het hen menens is.

Het is nu echter nog maar de vraag of die zich nu effectief meer inschikkelijk gaan opstellen bij de onderhandelingen. "Zij blijven bij hun standpunt dat er harde compensaties moeten staan tegenover de splitsing van het kiesarrondissement en dat er over meer moet kunnen gepraat worden dan er in de voorstellen van Jean-Luc Dehaene staat."
Bommetje

De zet van De Croo heeft volgens Geudens wel voor een bommetje gezorgd. "De Franstaligen zijn zeker geschrokken. Zij weten nu dat Open Vld het meent en dat kan een aanzet zijn tot nieuwe onderhandelingen."

Mocht het toch nog mislopen en de discrete onderhandelingen na het weekend niets opleveren, lijken nieuwe verkiezingen onvermijdelijk. Dat die voor een ommekeer kunnen zorgen betwijfelt Geudens ten zeerste.
Confederalisme

"Mogelijk zal men dan tot het besluit komen dat samenwerken gewoon niet meer mogelijk is", verwacht Geudens. "Dat inzicht kan leiden tot een stap naar meer confederalisme. We zijn op weg naar de verdere uitkleding van België."

Datum: 23/04/2010
Bron: Gazet Van Antwerpen

Eigen mening:
Hoe lang wordt er nu al gediscussieerd over de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde? Het begint mij wel serieus op mijn zenuwen te werken. Nu was er eindelijk een deadline, die is niet gehaald en dan stapt Open VLD gewoon op. Dat vind ik ook maar zwak.
Ik snap niet hoe onze regering België kan besturen.
Dat Open VLD zou opgestapt zijn uit de zaak Brussel-Halle-Vilvoorde om de Franstaligen bang te maken vind ik ook maar zwak. Is het nu echt nodig om een kinderlijk spelletje te spelen in een regering?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.