actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2016, 21:51
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
NMBS verwelkomt nog dit jaar 1.300 nieuwe medewerkers

Bij de Belgische spoorwegen kunnen dit jaar 1.300 tot 1.600 mensen aan de slag. Om de vacatures ingevuld te krijgen, lanceerden spoorwegmaatschappij NMBS, spoornetbeheerder Infrabel en HR Rail (de juridische entiteit voor het spoorpersoneel) maandag een nieuwe aanwervingscampagne. Daarin spelen de kinderen van de cheminots de hoofdrol.

“Gisteren je droom. Vandaag je job.” Zo luidt de slagzin van de nieuwe campagne. De kinderen die in de campagne opduiken, “staan symbool voor de kinderdroom van vele huidige én toekomstige spoorwegmedewerkers”, klinkt het op de website van de NMBS.

De spoorwegen staan de komende jaren voor een enorme wervingsopdracht. “Tegen 2025 gaat meer dan de helft van onze 34.000 medewerkers met pensioen”, zegt Litte Frooninckx, de woordvoerster van HR Rail. “We moeten dus ook veel aanwerven: dit jaar zijn er 1.300 tot 1.600 vacatures.”

De nieuwe campagne is “van, voor en door cheminots”, beklemtoont Frooninckx. Na tien jaar samenwerking met een extern reclameagentschap werd immers beslist om de campagne in eigen huis te ontwikkelen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160307_02169015
Eigen mening: Het is super goed dat de NMBS voor nieuwe jobs zorgt, maar als ik het goed begrijp gaan er 34.000 mensen met pensioen en worden er maar maximum 1.600 andere aangenomen? Wat met de overige jobs, moeten die niet gevuld worden? Loketten zijn vaak niet meer open, persoonlijk vind ik een loket veel handiger aangezien ik mijn bankkaart niet heel vaak gebruik. En ik ben er zeker van dat ook oudere mensen nog liever hun ticket aan een loket kopen. Volgens mij kunnen er nog heel wat jobs bijkomen als ze dat willen.

Laatst aangepast door Laurence.D"eckers : 7th March 2016 om 21:56.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.