actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th September 2014, 14:45
Boris.D*iesen Boris.D*iesen is offline
Boris.D*iesen
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Turnhout
Posts: 23
Nederland bouwt drie grote windmolenparken op zee

GROENE ENERGIE Het Nederlandse kabinet heeft drie locaties op de Noordzee aangewezen waar grote windmolenparken worden aangelegd. Negen vergunningen die eerder voor windparken op zee waren afgegeven, worden ingetrokken. De vijf hierbij betrokken energiebedrijven krijgen compensatie. Over de hoogte moet nog worden onderhandeld.
Volgens de betrokken ministers Henk Kamp (Economische Zaken) en Melanie Schultz (Infrastructuur en Milieu) gaan door clustering van de nieuwe windparken de kosten flink omlaag.

In de drie gebieden komen in totaal vijf windparken. Het levert de komende 15 jaar in totaal een besparing van 3 miljard euro op, aldus Kamp.

Nieuwe procedure
Volgend jaar kan bij Borssele worden begonnen met de ontwikkeling van het eerste park. Dat komt minstens 22 kilometer in zee te liggen. De andere parken voor Noord- en Zuid-Holland komen op maximaal 18,5 kilometer uit de kust. Doordat ze dichter bij land zullen liggen dan eerst gepland, wordt nog eens 1,2 miljard bespaard.

Ook de procedure is veranderd. De onderneming die het beste en goedkoopste een windpark kan bouwen, krijgt tegelijkertijd een vergunning én subsidie. Voorheen moesten energiebedrijven eerst een vergunning bemachtigen en pas daarna kon een subsidie worden aangevraagd.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2764/milie...en-op-zee.dhtml

Mijn mening: Ik vind het super van onze noorderburen zo bezig zijn met het milieu en tegelijkertijd veel besparen. Er zijn mensen die klagen over het feit dat de windmolenparken het zicht op het strand helemaal zal verpesten. Dat vind ik een beetje egoïstisch. Ik snap uiteraard dat het niet fijn is om in de verte een windmolenpark op zee te zien, maar de windmolenparken zijn te belangrijk om ze voor die rede niet te plaatsen. Doordat ze op zee staan nemen ze geen plaats in op het land, op zee is er enorm veel wind en we zullen meer en meer onze energie uit zulke bronnen moeten halen. Het is ook super dat ze het bouwen van de windmolenparken nog eens extra stimuleren door het uitreiken van subsidies.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:18.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.