actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th April 2010, 13:20
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
"Bouwpromotoren in Vlaamse rand rond Brussel moeten aan Nederlandstaligen verkopen"

09:41 In de Vlaamse rand rond Brussel maken gemeenten informele afspraken met bouwpromotoren om zoveel mogelijk aan Nederlandstaligen te verkopen. Dat blijkt uit een reportage van het Canvas-programma 'Panorama'.

De burgemeesters spreken over een "gentlemen's agreement". Zij vragen aan bouwpromotoren om hun projecten vooral aan Nederlandstaligen aan te bieden. Die promotoren moeten bovendien het gemeentebestuur een lijst met kandidaat-kopers bezorgen. De burgemeesters gaan dan na of anderstaligen zich willen "integreren" in de gemeente. Zijn zij hier niet toe bereid, dan moeten de bouwpromotoren op zoek naar andere kopers.

Enkele burgemeesters geven toe dat bouwpromotoren niet verplicht zijn om zich aan deze afspraken te houden, maar wijzen erop dat een goede relatie met het gemeentebestuur handig kan zijn, bijvoorbeeld bij het toekennen van de nodige vergunningen.


Datum: 04/04/02010
Bron: Gazet van Antwerpen

Eigen mening:
Brussel is twee-talig, waarom willen ze dan plots alleen aan Nederlandstaligen verkopen? Dit vind ik wel een vorm van discriminatie. Ik vind dat iedereen een kans moet krijgen om een woning te kopen waar hij/zij wil. Wel vind ik dat je, wanneer je ergens gaat wonen waar ze over het algemeen Nederlands spreken, zelf ook Nederlands kunt spreken. De Vlaamse rand rond Brussel kan zo toch perfect Nederlandstalig blijven?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.