actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2015, 20:16
Eline.A*riaensen Eline.A*riaensen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 80
18 miljoen euro om vluchtelingen Nederlands te leren

18 miljoen euro om vluchtelingen Nederlands te leren

De Vlaamse regering maakt 120 miljoen euro vrij om de vluchtelingencrisis in goede banen te leiden. Minister van Onderwijs Hilde Crevits (CD&V) bevestigt aan deze krant dat daarvan 18 miljoen euro zal worden gebruikt om erkende vluchtelingen Nederlands te leren.

"Dat bedrag is vastgelegd op basis van prognoses en binnen de sector valt te horen dat het voldoende zou moeten zijn", klinkt het op het kabinet. "Zo'n 18 miljoen euro zal meteen beschikbaar zijn, terwijl nog eens hetzelfde bedrag in provisie wordt geplaatst. Als de nood hoog is, kan het worden aangesproken om nog meer docenten en begeleiders aan te trekken."

"We verwachten vanaf januari een grote toestroom", klinkt het in de sector.

Bron :
De Morgen - 30-09-2015 - Remy Amkreutz
http://www.demorgen.be/buitenland/1...leren-a2473254/

Eigen mening :
Ik vind het een grote, maar zeer nodige, som geld om vrij te maken. Er is de laatste tijd een extreme toestroom van vluchtelingen uit landen van het Midden-Oosten. Deze toestroom staat volgens mij nog maar in zijn kinderschoenen aangezien vele landen willen beginnen met landen uit het Midden-Oosten te bombarderen. Ik denk dan aan Rusland, Frankrijk etc... Hierdoor zal de toestroom alleen maar vergroten. We moeten hier op voorbereid zijn. Het is goed dat een groot deel van het geld bedoeld is om vluchtelingen Nederlands te leren. Veel van deze vluchtelingen zullen in België blijven. Hoe sneller ze Nederlands leren, hoe sneller en beter ze zich zullen integreren. We moeten onthouden dat vluchten niet van willen is maar van moeten. Anderzijds mogen we ook onze grenzen ook niet helemaal open zetten. Ik denk dan aan de grote hoeveelheid mannen van middelbare leeftijd die allemaal uit Bagdad komen. Wat zeer toevallig is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st October 2015, 10:20
Pauline.D*Kerf Pauline.D*Kerf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Naar mijn mening is dit belachelijk veel geld! Zeker als je weet dat deze vluchtelingen niet eens van Syrië, maar van Irak komen. Mensen die naar hier 'vluchten' en werkelijk in ons land toekomen, hebben hier een hele som geld voor betaald. Andere daarentegen, die dit geld niet bezitten, hebben zelfs de kans niet voor hier te geraken. Het is naar mijn mening ook vrij absurd dat de mensen in ons land geen prioriteit krijgen. Moeten we niet eerst naar hen zien alvorens we andere mensen binnen laten en deze gaan helpen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.