actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2015, 09:46
Jolien v*n Beylen Jolien v*n Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 86
Ryanair wil ticketprijzen halveren

Ryanair-CEO Michael O'Leary wil de consument naar eigen zeggen laten meeprofiteren van de lagere olieprijzen. 'We willen de gemiddelde prijs van een vliegticket van 45 euro naar 25 euro terugbrengen', zegt hij in een gesprek met de Duitse krant Welt Am Sonntag.

'De moeder aller prijsoorlogen.' Dat beloofde Ryanair-topman Michael O'Leary de Europese consument eerder al. Maar in een interview met Welt Am Sonntag toont de Ier voor het eerst ook zijn strijdplan. 'De gemiddelde ticketprijs gaat van 45 naar 25 euro', zegt O'Leary in gesprek met de krant.

Die vrijgevigheid is te danken aan de fors gezakte olieprijs. Dat daar in de komende jaren niet echt veel opwaarts potentieel in lijkt te zitten, is in principe goed voor de marges van de luchtvaartmaatschappijen. Maar die lijken nu stuk voor stuk van plan om de passagier mee te laten profiteren, in een poging marktaandeel te winnen.

O'Leary wil met Ryanair van een marktaandeel van 15 procent naar één van 25 procent klimmen, klinkt het in het interview.

En dat is nog maar een begin. 'Op termijn willen we naar een prijs van nul euro gaan', aldus de steevast flamboyante O'Leary. 'Maar daar kunnen we nog geen termijn op plakken.' In zo'n scenario zou de consument voor alle duidelijkheid nog niet gratis vliegen. Er worden allerlei kosten aangerekend buiten de ticketprijs.

O'Leary durft overigens ook wel eens voor zijn beurt spreken. Recent werd de topman bijvoorbeeld nog door zijn raad van bestuur teruggefloten toen hij aankondigde zich op langeafstandsvluchten te gaan smijten.

SERRURE,B.,'Ryanair wil ticketprijzen halveren', internet, De tijd, 2015-10-4,(http://www.tijd.be/ondernemen/lucht...1&ts=1443943836)

Mening: Deze maatregel is positief voor de consument die nu nog goedkoper kan reizen. Hierdoor zal men nog sneller beslissen om het vliegtuig te nemen, wat natuurlijk een positieve invloed zal hebben op het toerisme.
De andere luchtvaartmaatschappijen zullen hierdoor ook maatregelen moeten treffen om in de strijd te blijven.
De ticketprijzen aan 0 euro lijken mij eerlijk gezegd een utopie, want er zullen steeds kosten blijven. Hierbij denk ik aan reparatie en onderhoud van de vliegtuigen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th October 2015, 17:21
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Ryanair wil ticketprijzen halveren

Net zoals Jolien sta ik positief tegenover dit idee. Het is genereus dat Ryanair de consument mee zal laten profiteren van de lage olieprijs, want ze hadden er evengoed voor kunnen kiezen om dit niet te doen. Nu denk ik wel dat andere luchtvaartmaatschappijen dit voorbeeld zullen volgen, anders dreigen ze klanten te verliezen. Consumenten wegen prijs en kwaliteit meer af dan ooit tevoren. Als de ticketprijzen met de helft dalen, zullen de mensen snel over de streep getrokken worden. Mensen die eerst niet op reis wilden gaan omdat het allemaal te duur was, zullen sneller kiezen om toch te gaan. Mensen die zien dat het elders duurder is, zullen ook bij Ryanair komen aankloppen voor het boeken van een reis. Dit lijkt mij een win-win situatie voor Ryanair en de consument. Ik ben benieuwd hoe de andere luchtvaartmaatschappijen dit zullen oppakken en hoe ze erop zullen reageren.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th October 2015, 23:59
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Ryanair wil ticketprijzen halveren

Ik sta toch een beetje sceptisch tegenover dit artikel. Zoals eerder aangehaald, zal vliegen voor 0 euro een stunt zijn om consumenten over de streep te trekken. Wanneer je de strategie van Ryanair kent, weet je dat er steeds supplementen worden aangerekend en bij elke stap in de boeking een extra kost verschijnt. Als je dit gaat vergelijken met andere vliegtuigmaatschappijen zal dit ongeveer dezelfde prijs zijn, in tegenstelling tot wat velen denken.
Wanneer Ryanair de ticketprijs wil halveren, zal er volgens mij een prijzenoorlog ontstaan tussen de vliegtuigmaatschappijen. Dit kan positief zijn voor de consument, want zij zullen ongetwijfeld hiervan de vruchten plukken. Anderzijds denk ik dat het ook negatief kan zijn voor ons land, aangezien Brussels Airlines bedreigd zal worden. De CEO mag ook niet vergeten dat er naast vaste kosten, ook nog een heleboel variabele kosten zijn. Ik vraag me dan af wat er zal gebeuren met vluchten die niet volledig gevuld zijn. Het verhaal van de ticketprijs die gehalveerd zou worden, zal zo snel in de doofpot gestopt worden naar mijn mening.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.