actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2010, 16:47
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Geel
Posts: 43
België even vuil als Oekraïne

Volgens een studie van de universiteiten van Yale en Columbia is België een bijzonder slechte leerling op het vlak van milieu. Dat staat te lezen in de kranten van Sud Presse. Op een totaal van 163 landen bekleedt België de 88e plaats.

België bevindt zich in het gezelschap van Oekraïne, ver van alle andere Europese landen, die veeleer in de bovenste regionen van de rangschikking staan.

Van alle Europese landen doet enkel Cyprus het minder goed dan ons land. Bovendien presteert België slechter dan twee jaar geleden, toen dezelfde studie gepubliceerd werd. België haalde toen nog een 57e plaats op een totaal van 149 landen.

De onderzoekers hanteren een hele rist criteria om de milieukwaliteit te beoordelen. Terwijl ons land het er al bij al niet slecht vanaf brengt voor bosbeheer en drinkwaterkwaliteit, liggen de scores opmerkelijk lager op het vlak van luchtvervuiling, biodiversiteit. Ook wat de strijd tegen de klimaatverandering betreft, moet België beter kunnen.

Bron: 11mei2010 de Redactie
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th May 2010, 16:53
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Als we het al even slecht doen dan het land waar iets meer dan 20 jaar geleden een kernreactor is ontploft, zegt al veel. Misschien moeten de mensen zich wat meer inspannen om minder te vervuilen (zowel land, lucht als water: "ter land, ter zee en in de lucht") . Ik wist niet dat België het zó slecht deed, maar ik vraag me af hoe erg het moet zijn met de landen op een lagere plaats. We staan op plaats 88 van de 168. Dat is net onder de helft. Er blijven nog een hele boel landen over. Hoe erg moet het daar dan wel niet zijn?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 11th May 2010, 17:27
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Dat ons land het slechter doet op vlak van milieu vind ik heel triestig. Waarom wordt er toch nog zoveel milieuonvriendelijke rommel verkocht. Er kunnen toch alternatieven komen? Als we geld belangrijker vinden dan een gezonde planeet is dat in mijn ogen heel belachelijk. Willen we nu echt dat onze kinderen allemaal ziek worden door onze vervuiling?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.