actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th May 2010, 10:53
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Geel
Posts: 43
"Waarom is politiekantoor ’s avonds niet open?"

Berchem krijgt niet alleen een nieuw politiekantoor in de Statiestraat, maar ook een nieuw wijkteam dat nog meer op straat wil patrouilleren.

Zo’n zestig buurtbewoners en handelaars luisterden maandagavond naar de plannen voor het nieuwe politiekantoor in de Statiestraat. Dat moet tegen eind 2012 klaar zijn.

Patrouilleren
Een aantal aanwezigen vroeg zich af waarom het kantoor ’s avonds gesloten zal zijn. “Wij zetten liever onze manschappen in om ‘s nachts te patrouilleren”, reageert burgemeester Patrick Janssens.

“De mensen willen meer blauw op straat. Elke man op bureau, is een man minder buiten. Aan het nieuwe kantoor komt ook een meldingsknop die je rechtstreeks met de radiokamer verbindt. Die kan binnen de tien minuten een politiewagen ter plaatse sturen.”

Tijdens de vergadering klaagden sommige handelaars uit de winkelstraat over de veelvuldige inbraken en het arrogante gedrag van de buurtjongeren.

“Ik zie het niet meer zitten na meerdere gewapende overvallen”, getuigde een handelaar. “Wij zijn ons bewust van de problemen”, legt politiecommissaris Peter Muyshondt uit. “Daarom vormen wij een volledig nieuw wijkteam dat helemaal op sterkte moet zijn tegen november dit jaar. Zo kunnen we meer patrouilleren en problemen opvolgen. Ook het nieuwe kantoor zal ons dichter bij de burger brengen.”

Binnenstappen
De buurt was wel te vinden voor het open en klantvriendelijk concept. Ook districtsvoorzitter Peter Raats gelooft erin: “Het kantoor in de Statiestraat zal de bewoners sneller doen binnenstappen om problemen te melden. Met de nieuwe wijkagenten en een volledig vernieuwde straat zullen wij er alles aan doen om het wonen er weer aangenaam te maken.”

bron: www.gva.be 9mei2010

Mening: als je het mij vraagt moeten politiekantoren dag en nacht open zijn en ook het werk wat meer verdelen. Een tijd geleden was mijn toen hoogzwangere zus met de auto aan het rijden toen een dronken man achter het stuur tegen haar auto botste. Ze belde de politie en deze konden niet komen omdat ze ALLEMAAL op Groezrock aan het waken waren en een uurtje later zouden sluiten... Mijn hoogzwangere zus heeft toen alles zelf moeten regelen terwijl de dronken man haar zelfs probeerde aan te vallen... Niet te geloven... ALTIJD moet de politie ter beschikking staan! Wie weet wat heeft die dronken chauffeur ondertussen allemaal al aangericht van schade...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th May 2010, 14:08
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Ik vind ook dat er zowel dag als nacht iemand aanwezig is op het politiekantoor. Vele inbraken, overtredingen,... gebeuren 's nachts. Het kan toch niet dat slachtoffers 's nachts niet terecht kunnen op een politiebureau.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th May 2010, 17:13
jo.guns jo.guns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Vosselaar
Posts: 139
Ook ik ben van mening dat een politiekantoor een kantoor is waar dag en nacht iemand klaar moet staan om mensen verder te helpen. Het kan niet zijn dat alle agenten ergens anders zijn en dat anderen dan maar aan hun lot moeten overgelaten worden.
Het is natuurlijk ook wel niet slecht dat er heel wat mensen patrouilleren, maar het is niet dat ze heel dikwijls iets zien gebeuren. Als de agenten de hoek om zijn, kan het heel snel gebeuren dat de boel opnieuw op stelten staan.. Ik weet niet of het dan helpt als er iemand op het kantoor aanwezig zou kunnen zijn, maar ik vind dat er allesinds wel iemand bereikbaar moet zijn!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.