actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2011, 10:33
Emmely Emmely is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 118
Babysitter doodt meisje met baksteen en snijdt lichaam in stukken

Babysitter doodt meisje met baksteen en snijdt lichaam in stukken

De verdwijningszaak rond het negenjarige Amerikaanse meisje Aliahna Lemmon in Indiana is op een gruwelijke manier afgelopen. De buurman die op Aliahna en haar twee zusjes paste, heeft bekend dat hij haar met een baksteen heeft doodgeslagen. Nadien sneed hij haar lichaam in stukken met een handzaag.

Waarom buurman Michael Plumadore tot zijn gruwelijke daad overging, is nog niet duidelijk. Een familielid van het slachtoffer vertelde aan persagentschap AP dat Plumadore al een vriend van de familie was en in de woonwagen van Aliahna's grootvader woonde. Hij stond jarenlang in voor de zorg van de grootvader, tot die eerder deze maand overleed.

Diepvriezer
Plumadore gaf het kind afgelopen vrijdag als vermist op. Hij fungeerde al enkele dagen als babysit omdat de moeder van Aliahna ziek was en haar vader nachtwerk doet. Hij vertelde de politie aanvankelijk dat ze verdween toen hij sliep. Uiteindelijk ging hij toch door de knieën en bekende hij dat hij Aliahna donderdag al had vermoord. De politie vond maandag haar hoofd, voeten en handen in zijn diepvriezer. De andere lichaamsdelen dumpte hij in een nabijgelegen container.

Seksdelinquenten
Het woonwagenpark in Fort Wayne waar het drama zich afspeelde, staat bekend als verblijfplaats voor verschillende veroordeelde seksdelinquenten. Wat meteen de vraag opwerpt waarom Aliahna's moeder ervoor koos om daar te wonen. Volgens AP verhuisde Tarah Souders om er voor haar zieke vader te zorgen. Nu blijkt dat haar vader in 2006 zelf veroordeeld was voor kindermisbruik. Volgens een buurman had Souders haar vader zelfs gevraagd of haar kinderen er wel veilig zouden zijn, waarbij ze onder meer naar Plumadore verwees. "Ze zullen je kinderen niks doen", zou de vader geantwoord hebben.

Bronvermelding: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...n-stukken.dhtml

Mening: Welke moeder gaat er nu wonen in zo'n een buurt? Ik weet het zo niet. Ze woonden in een caravanpark, waarschijnlijk niet omdat ze het breed hadden. Ze had ook gewoon haar kinderen in de steek kunnen laten of hen afstaan aan child-care. Dat deed ze niet, er vallen dus niet alleen negatieve dingen over de moeder te vertellen. Niet iedereen heeft een liefhebbende familie die altijd klaarstaat om je kinderen op te vangen als het slecht gaat. Stel je maar eens in haar plaats.

En wat betreft met de buurman Michael Plumadore moeten ze juist hetzelfde doen wat hij met het meisje heeft gedaan, vermits hij ook al eens veroordeeld is geweest dus een tweede kans verdient hij echter niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th December 2011, 09:47
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Ik denk dat je de moeder niet te snel mag veroordelen aangezien we niet weten waarom ze in die buurt is gaan wonen( Is haar vader wel de echte reden?). Misschien had ze om de een of andere reden wel geen andere keuze. Daarnaast stel ik me bij het lezen van dit artikel wéééral de volgende vraag: " Hoe kan je nu zoiets doen? Kunnen we hier nu eigenlijk nog spreken van een mens?" Tegenwoordig behandelen een heel aantal mensen hun medemens als objecten, dingen die niets waard zijn,... Dus ja het zou geen slecht idee zijn om met dit soort mensen hetzelfde te doen als wat ze hun medemens hebben aangedaan. Waarom medelijden hebben? Een derde kans verdient hij niet, dit is gewoon niet meer aanvaardbaar!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th December 2011, 10:58
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Babysitter vermoord oppaskindje op gruwelijke wijze

Het is inderdaad geen ideale buurt om te gaan wonen, zeker niet met 3 kinderen. Maar ja, wie zijn wij om de moeder en vader te beoordelen? Zoals Lien zegt, er kunnen meerdere redenen zijn waarom ze daar gaan wonen.
Maar ik zou als moeder nooit een reeds veroordeeld iemand op mijn kleine kinderen laten passen.
Je weet maar nooit. Er zijn zeker delinquenten die hun 2e kans met beide handen hebben gegrepen en ook echt een nieuw leven zijn begonnen.
Maar bij deze zaak zie je duidelijk dat het 'monster' in deze babysitter is blijven zitten. Hij verdient naar mijn mening zeker géén kans meer.
Om hem nu het zelfde aan te doen lijkt me nog al luguber. Hij moet van mij zeker boeten, maar ik denk dat je hem harder straft met andere dingen dan gewoon vermoorden.
Om als kindermoordenaar naar een instelling vol zware criminelen gestuurd te worden, lijkt mij geen leuk vooruitzicht. Zeker niet als je weet wat vaders die daar zitten doen met kinderverkrachters of moordenaars.
Dan denk ik dat de 'korte pijn' voor deze man nog "aangenamer" is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.